معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

دو مخزن کرایژنیک بیمارستان شهیدجلیل و رجایی گچساران راه اندازی شد

دو مخزن کرایژنیک بیمارستان شهیدجلیل و رجایی گچساران راه اندازی شد

یاسوج- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دو مخزن کرایژنیک بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بیمارستان شهید رجایی گچساران نصب و راه اندازی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال پورانفرد افزود: بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری خود را دریافت کرده است.

وی بیان داشت: مخزن ۳۰ تنی بیمارستان امام خمینی دهدشت نیز در حال ارسال است و فونداسیون نصب این مخزن نیز آماده است.

پورانفرد تصریح کرد: در شیوع بیماری کرونا، مشکل اصلی استان، نحوه تولید اکسیژن مایع بود که با رایزنی‌هایی که استاندار، رئیس و معاونین درمان و توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سطح وزارتخانه داشتند، خوشبختانه مقرر شد که اکسیژن مایع از پتروشیمی پارسیان عسلویه تأمین شود و خوشبختانه یک محموله ۲۰ تنی در یاسوج و یک محموله ۲۰ تنی نیز در گچساران تخلیه شده است.

وی افزود: اگر اکسیژن مایع را خریداری می‌کردیم باید برای هر تن ۷ میلیون تومان هزینه می‌کردیم اما با رایزنی‌های صورت گرفته این اکسیژن به صورت رایگان در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت و مشکل کمبود اکسیژن در استان مرتفع می‌شود.

پورانفرد اظهار داشت: با شیوع بیماری کووید ۱۹، در استان بیمارستان‌های ما از لحاظ برخی زیرساخت‌ها آمادگی لازم برای مقابله با بیماری را نداشتند و مهمترین کمبود ما اکسیژن رسانی به بیماران بود.

وی افزود: دستگاه‌های اکسیژن ساز ما یا قدیمی بودند یا به تعداد کافی برای تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی نشده و یا با افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها پاسخگو نبودند و با روند پیشرفت بیماری و افزایش نیاز بیماران به اکسیژن با مشکل روبه‌رو می‌شدیم که در همین راستا رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت داشتیم و اعتبار برای خرید اکسیژن ساز بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی به استان تخصیص داده شد.

پورانفرد بیان داشت: در اولین کمیته خرید، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کمبود دستگاه اکسیژن ساز در کشور در مقطعی از زمان پیشرفت و شیوع بیماری کووید ۱۹، تصمیم بر این شد که دانشگاه سه مخزن کرایژنیک ذخیره اکسیژن مایع را خریداری کند و یک مخرن ۳۰ تنی برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج، یک مخزن ۳۰ تنی برای بیمارستان امام خمینی دهدشت و یک مخرن ۲۰ تنی اکسیژن برای گچساران خریداری شد.

کد خبر 5103559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha