۸ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۲۲

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

نهم دی یک مدرسه آسمانی است/ ایستادگی ملت مقابل دسیسه‌های دشمنان

نهم دی یک مدرسه آسمانی است/ ایستادگی ملت مقابل دسیسه‌های دشمنان

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نهم دی یک مدرسه آسمانی است گفت: ملت ما همواره مقابل دسیسه‌های دشمنان ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه‌شب در مراسم مجازی بزرگداشت ایام فاطمیه، حماسه ۹ دی‌ماه و آشنایی با مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی یک انسان تراز اسلام است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: شهید سلیمانی تنها یک شخصیت آرمانی محدود در خود نیست و بلکه وجود ایشان می‌توان منشأ هدایت بسیاری از افراد جامعه باشد و لذا به عنوان یک مکتب شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از سیره شهید سلیمانی الگو گرفت، تصریح کرد: تعلیم مکتب شهید سلیمانی که همان مکتب اسلام ناب است، باید با کار فرهنگی دنبال شود و برنامه‌های خوبی برای معرفی این الگو به جوانان و نوجوانان اجرا شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه راه شهید سلیمانی با شهادتش شروع شده و به پایان نرسیده است افزود: این مکتب را نمی‌توانند محدود کنند و راه و نام شهید سلیمانی تازه آغاز شده است و به جامعه عرضه می‌شود.

دشمن دنبال جدایی امت و رهبری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جریان دین‌ستیز و استکبار همواره در تلاش برای جدایی بین امامت و مردم بوده است و وقتی امت بدون رهبر شد می‌توان آن را متفرق کرد و در قطاری نشاند که ایستگاهش تسلیم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: منافقین با شگردهای مختلف تلاش می‌کنند امت از رهبری جدا شود و صیانت خود را از دست داده و در این شرایط و فضا دشمنان می‌توانند آن امت را به گمراهی و ضلالت برسانند.

وی گفت: دشمنان در فتنه ۸۸ به دنبال همین نکته بودند که امت را از امامت جدا کنند و خودشان به سمت و سویی ببرند که نتیجه آن فروپاشی ایران اسلامی و وابستگی به استکبار جهانی بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: روز نهم دی با حضور ملت سرافراز ایران یک یوم‌الله محقق شد و کاری بزرگ صورت گرفت و مردم پیوند خود با رهبری را فریاد زدند. نهم دی مانند یک دریای خروشان هجوم اصحاب فتنه را در خود غرق کرد.

لزوم الگوگیری از نهم دی‌ماه

وی با بیان اینکه باید تحلیل دقیقی از اتفاقات سال ۸۸ صورت بگیرد افزود: آموزه‌های دقیقی از این اتفاقات باید استخراج شود که سرمشق و الگویی در آینده باشد. باید دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی با بصیرت و ولایت‌مداری دقیق باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نهم دی یک مدرسه آسمانی است که هر سال تجلی آموزه‌های سیاسی برای جامعه را در پی دارد، تاکید کرد: ملت ایران با تبعیت از رهبری در مقابل همه فتنه‌های داخلی و خارجی ایستاده است.

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه، بیان کرد: حضرت زهرا ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که در تاریخ بی‌نظیر بوده است. یکی از تجلیات شخصیت حضرت زهرا (س) بصیرت و ولایت‌مداری بود.

کد خبر 5107262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha