۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷

در استان بوشهر؛

اولین تفاهم‌نامه توانمندسازی و اشتغال زندانیان کشور امضا شد

اولین تفاهم‌نامه توانمندسازی و اشتغال زندانیان کشور امضا شد

بوشهر - در نشستی با حضور مدیران زندان، فنی‌وحرفه‌ای، اصناف و اتاق بازرگانی استان بوشهر، اولین تفاهم نامه چهارجانبه توانمندسازی و اشتغال مددجویان زندان‌های کشور منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان بوشهر ظهر سه‌شنبه در آئین امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: یادگیری مهارت به زندانیان به کاهش جمعیت کیفری منجر می‌شود.

رضا مقبلی قرائی با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی زندانیان خاطرنشان کرد: همه تلاش‌های ما در برگزاری دوره‌های آموزشی برای زندانیان به شکلی تمرکز یافته که منجر به درآمدزایی و اشتغالزایی برای آنها شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های حرفه آموزی برای زندانیان با توجه به شیوع کرونا با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: با اجرایی این تفاهم نامه همکاری و تعامل با دادسراهای استان میزان زندانی‌های استان ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر تصریح کرد: این تفاهم نامه نقطه شروع اشتغال مددجویان مهارت آموخته در زندان‌های استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی بوشهر همکاری و مشارکت خوبی با ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اتاق اصناف و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای زندانیان دارد و اجرای این دوره‌ها تأثیر قابل توجهی در حرفه آموزی و اشتغالزایی زندانیان پس از آزادی داشته است.

مقبلی قرائی افزود: شناسایی افراد واجد شرایط جامعه هدف (زندانیان رأی باز) و اعلام به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، انجام حمایت‌های مادی و معنوی جامعه هدف مهارت آموخته پس از اتمام دوره آموزشی تا اخذ گواهینامه مهارتی و اشتغال آنان و رایزنی با صندوق کارآفرینی امید برای اختصاص اولویت پرداخت تسهیلات به فراگیران موضوع تفاهم نامه پس از اخذ گواهینامه را از جمله تعهدات اداره زندان‌های استان در این تفاهم نامه است.

صدور پروانه رایگان

رئیس اتاق اصناف بوشهر نیز در این نشست از همکاری برای اجرای این تفاهم‌نامه خبر داد و افزود: صدور پروانه کسب برای مهارت آموختگان مددجوی زندان‌های استان در راستای انعقاد این تفاهم نامه رایگان است.

مصطفی گراشی افزود: یکی از عواملی که موجب گرایش افراد به بزه و اعمال مجرمانه می‌شود، نداشتن مهارت مناسب و شغل است که این خلأ با حضور افراد در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و یادگیری حرفه‌ها پر می‌شود.

وی به همکاری همه اصناف شهر بوشهر با این طرح خداپسندانه اشاره کرد و گفت: تمام تلاش انجام می‌شود که تمام فرآیندهای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان را در رشته‌های کاربردی و تخصصی در زندان‌های استان با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای با نگاه ویژه و خاصی توسعه دهیم.

کد خبر 5107849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha