۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲:۵۹

پنتاگون اعلام کرد:

دولت آمریکا با فروش ۳ هزار فروند بمب هوشمند به عربستان موافقت کرد

دولت آمریکا با فروش ۳ هزار فروند بمب هوشمند به عربستان موافقت کرد

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده با فروش بالقوه ۳،۰۰۰ فروند مهمات نظامی هدایت شونده به عربستان سعودی موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده در چارچوب قراردادی به ارزش ۲۹۰ میلیارد دلار با فروش بالقوه ۳،۰۰۰ فروند مهمات هدایت شونده دقیق به پادشاهی عربستان سعودی موافقت کرده است.

بنا به اعلام پنتاگون، این قرارداد شامل فروش ۳،۰۰۰ فروند بمب کم قطر هدایت شونده «GBU-۳۹»، جعبه آماد، تجهیزات پشتیبانی، لوازم یدکی و پشتیبانی فنی می شود.

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که فروش این تسلیحات به عربستان سعودی با افزایش ذخایر جنگ افزارهای دوربرد، و زمین به هوای دقیق این کشور قابلیت و توان ریاض را برای مقابله با تهدیدهای کنونی و آتی ارتقا می دهد.

فروش این تسلیحات در حالی صورت می گیرد که دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رو به پایان است. در مقابل، «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا مدعی شده است که برای اعمال فشار بر ریاض جهت پایان دادن به جنگ ویرانگر یمن (!)، فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را که بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکا است، متوقف می کند.

این بیانیه در ادامه می افزاید که «اندازه و دقت این بمبهای کم قطر دیامتر GBU-39 امکان دفاعی مؤثر را با کمترین خسارت جانبی فراهم می سازد».

گفتنی است که آژانس همکاری امنیت دفاعی پنتاگون روز سه شنبه کنگره آمریکا را در جریان این فروش احتمالی قرار داد.

به رغم موافقت وزارت خارجه آمریکا با این قرارداد فروش، اطلاع دهی به کنگره به معنای آن نیست که قرارداد مزبور امضا شده و یا مذاکرات به پایان رسیده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که شرکت بوئینگ پیمانکار اصلی برای تولید این نوع تسلیحات است.

کد خبر 5108260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha