۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۷

استاندار گیلان:

پرداخت تسهیلات یارانه دار از سوی بانک ها در اولویت قرار گیرد

پرداخت تسهیلات یارانه دار از سوی بانک ها در اولویت قرار گیرد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اعلام آمادگی برخی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات هزار میلیاردی برای رفع موانع تولید، گفت: پرداخت تسهیلات یارانه دار از سوی بانک ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان با اشاره به اثرگذاری این کارگروه در حوزه تحقق شعار جهش تولید، اظهار کرد: باید از جایگاه و ظرفیت این کارگروه در این زمینه استفاده شود.

وی بر ضرورت وحدت انسجام بین دستگاهی برای رسیدن به این هدف تأکید کرد و افزود: فرمانداران نیز باید از ظرفیت این کارگروه در سطح شهرستان‌ها بهره گیری کنند.

زارع با اشاره به جایگاه پنجمی استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: بیش از ۳۳۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بانک‌ها نیز باید همکاری و مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند، اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای با مدیران بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی امضا شده و انتظار می‌رود بر اساس تفاهم نامه جهش تولید با بانک‌ها، پرداخت تسهیلات یارانه دار باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های صنعتی و بررسی میدان مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: راه اندازی کلینیک عارضه یابی به شناسایی این مشکلات و تلاش برای رفع آن کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به سرد شدن هوا و افزایش مصرف انرژی به ویژه گاز، افزود: باید برنامه ریزی لازم در زمینه استفاده واحدهای تولید از انرژی گاز از سوی شرکت گاز و سازمان صمت انجام شود.

زارع تأکید کرد: باید در برنامه ریزی انجام شده در این زمینه به اهمیت تولیدات واحدهای نیز توجه شده و سطح بندی انجام شود به گونه‌ای که برای واحدهای تولید کننده کالاهای اساسی برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که در مواقع بحران با قطعی گاز مواجه نشده و تمهیدات لازم برای جایگزین کردن سوخت‌های دیگر اتخاذ شود.

وی همچنین به مصرف بهینه انرژی گاز در مشترکان خانگی نیز اشاره و تأکید کرد: شهروندان باید همکاری‌های لازم در این زمینه انجام دهند.

کد خبر 5109053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha