۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد:

درگاه‌های ارتباط برای بیمه هنرمندان استان فارس اعلام شد

درگاه‌های ارتباط برای بیمه هنرمندان استان فارس اعلام شد

شیراز- معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ایجاد درگاه‌های ارتباط برای بیمه هنرمندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مرامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر توافق انجام گرفته میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی؛ هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق و معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی مربوطه یا اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با معرفی نامه «صندوق اعتباری هنر» بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند و پس از آن می‌توانند نسبت به بیمه تکمیلی نیز در موعدهای مقرر که از قبل مشخص خواهد شد، اقدام و ثبت نام کنند.

وی افزود: درگاه‌های ارتباطی الکترونیک و مخابراتی برای بیمه هنرمندان اعلام شد اعضای صندوق اعتباری هنر می‌توانند ضمن برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل ۱۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس با تاکید بر ضوابط و مقررات مشمولین طرح بیمه تأمین اجتماعی، اعلام کرد: پس از معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی ذیربط، صندوق اعتباری هنر طبق ضوابط و شرایط خاصی اقدام به بیمه هنرمندان می‌کند که می‌توان به مراحل عضویت در صندوق اعتباری هنر شامل، حداقل ۱۸ سال سن که حداکثر سن درخواست و عقد قرارداد برای مردان و زنان ۵۰ سال می‌باشد.

مرامی با بیان اینکه چنانچه سن متقاضی بیش از سنین یاد شده باشد، پذیرش درخواست وی وابسته به دارابودن سابقه پرداخت حق‌بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود و کسانی که حداقل د ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف می‌باشند، اظهار کرد: متقاضیان و اهالی فرهنگ، ادب و هنر جهت مشاهده مراحل بهره مندی متقاضیان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند به پایگاه اصلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به آدرس الکترونیکی fars.farhang.gov.ir و لینک بیمه هنرمندان مراجعه و تمام مراحل و شرایط را مشاهده و اقدام کنند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس یادآوری کرد: اعلام شماره تلفن جهت پاسخگویی به سوالات اعضا درخصوص بیمه درمان تکمیلی نیز به منظور تسهیل و تسریع در پاسخگویی به سوالات اعضا در حوزه بیمه درمان تکمیلی شماره تلفن ۹۱۰۰۶۰۴۹- ۰۲۱ راه اندازی شده است و اعضای صندوق اعتباری هنر می‌توانند از این راه سوالات خود را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارند و این سامانه از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۶ روزهای کاری آماده پاسخگویی به پرسش‌های اعضا درباره پیگیری هزینه‌های درمانی، بارگذاری مدارک پزشکی در سامانه بیمانو، دریافت معرفی نامه و… و. است.

کد خبر 5113483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha