۱۸ دی ۱۳۹۹، ۶:۰۳

مهر گزارش می‌دهد؛

شیوه ناعادلانه افزایش حقوق کارمندان دولت/اجحاف علیه حداقلی‌بگیران

شیوه ناعادلانه افزایش حقوق کارمندان دولت/اجحاف علیه حداقلی‌بگیران

شیوه پیشنهادی دولت برای افزایش ۲۵درصدی حقوق در لایحه بودجه به گونه‌ای است که تفاوتی بین حقوق ۳۰ میلیونی و ۳ میلیونی وجود ندارد؛ در حالی که باید با افزایش پلکانی این مشکل را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت در بودجه ۱۴۰۰ بدون هیچ گونه استثنایی برای تمام کارکنان ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است. گرچه افزایش حقوق کارکنان به عنوان یک سیاست حمایتی امر مطلوبی است اما این افزایش باید به گونه‌ای صورت گیرد که ضعیف‌ترین مردم بیشترین سود را از آن ببرند.

بالارفتن حقوق کارکنان، سنتی است که همه ساله در بودجه صورت می‌گیرد تا کارکنان دولت بتوانند توان مدیریت زندگی خود را نسبت به افزایش تورم هماهنگ کنند. بودجه ۱۴۰۰ نیز این افزایش را در نظر گرفته است اما نکته قابل توجه آنجاست که با وجود افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایا کارکنان دولت، اعتبارات هزینه‌ای بودجه سال آینده نسبت به سال جاری، ۵۹ درصد (بیش از ۲ برابر افزایش حقوق) بیشتر شده که این افزایش حداقل در ۷ سال اخیر بی سابقه بوده است. به اذعان کارشناسان اقتصادی علت عدم تناسب افزایش شدید حقوق برخی کارمندان در سال ۹۹ بوده است.

حقوق‌ها در سال ۹۹، ۱۵ درصد اضافه نشد بلکه ۳۵ درصد اضافه شد!

سید علی روحانی، معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت افزایش عجیب اعتبارات هزینه‌ای در بودجه ۱۴۰۰، گفت: باید به دو نکته در زمینه افزایش حقوق در بودجه سال آینده، توجه کرد نکته اول این است که طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ حقوق همه کارکنان ۲۵ درصد افزوده می‌شود. نکته بعدی نیز این است که در پایان سال ۹۸ یک ابلاغیه‌ای از طرف آقای نوبخت به دستگاه‌ها داده شد که بر اساس آن همه دستگاه‌ها اختیار دارند در سقف بودجه خود حقوق کارکنان را افزایش دهند.

با یک امضا ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت ایجاد شد

وی ادامه داد: یعنی در سال جاری یک افزایش ۱۵ درصدی حقوق طبق بودجه سال ۹۹ داشتیم و یک افزایش دیگر را نیز به دلیل ابلاغیه دولت داشتیم که به طور متوسط ۲۰ درصد به حقوق‌ها اضافه شد، حالا در بودجه ۱۴۰۰ آمده است که این حقوق ۲۵ درصد دیگر نیز رشد کند. یک مسئله بسیار مهمی که وجود دارد این است که چرا باید با یک ابلاغیه و با یک امضا ۶۰ الی ۷۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت درست کرد هزینه‌ای که اثر آن فقط امسال نیست و شما آن را دارید تا ابد به هزینه‌های دولت اضافه می‌کنید.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی اعلام کرد: دلیلی که ممکن است برای افزایش شدید هزینه‌های جاری بودجه ۱۴۰۰ عنوان شود، افزایش امتیازات (فوق العاده ویژه) فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری براساس بخشنامه‌ای مورخ ۹۸.۱۱.۳۰ و تاکید مجدد آن در بخشنامه مورخ ۱۸/‏۰۲/‏۹۹‬ است. افزایش شدید اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی نسبت به قانون مصوب سال ۱۳۹۹ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ (رشد ۵۹ درصدی کل اعتبارات هزینه‌ای و رشد ۷۶ درصد اعتبارات فصل جبران خدمات کارکنان)، نیازمند بررسی اساسی توسط مجلس است.

افزایش درآمد باید پلکانی باشد / ‏‬ چرا باید حقوق ۴۰ میلیون تومانی بشود ۵۰ میلیون تومان؟

اگر افزایش حقوق کارکنان دولت موجب افزایش حقوق حداقلی بگیرها شود اتفاق قابل تقدیری در زمینه افزایش توان قشر ضعیف است اما متأسفانه این افزایش به شکل عادلانه ای توزیع نمی‌شود. در شرایط فعلی اگر فردی ۴ میلیون تومان ماهیانه درآمد داشته باشد به درآمد وی تنها یک میلیون تومان اضافه می‌شود اما فردی ۴۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد به درآمد وی ۱۰ میلیون تومان اضافه می‌شود.

سید علی روحانی در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر حقوق‌های بالای ۳۰ میلیون تومان وجود دارد. وقتی حقوق‌های ۳۰ میلیون تومانی و ۴۰ میلیون تومانی، ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کنند، افزایش آنها در مقایسه با حقوق‌های ۳ الی ۴ میلیونی بسیار زیاد است. به عنوان نمونه وقتی حقوق ۴۰ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون تومان می‌شود ۱۰ میلیون تفاوت ایجاد شده است اما وقتی حقوق ۳ الی ۴ میلیون تومانی را ۲۵ درصد افزایش می‌دهید، حقوق آن فرد ۱ میلیون تومان بیشتر می‌شود. آیا رشد ۲۵ درصد برای همه در شرایط فعلی اقتصادی، عادلانه محسوب می‌شود؟

۸۰ درصد کارکنان دولت در ۵ دهک بالای درآمدی قرار دارند / ‏‬ تنها بیست درصد کارکنان دولت وضعیتی بدتر از متوسط جامعه دارند

این موضوع باعث شده تا ۶۰ درصد کارکنان دولت در سه دهک بالا درآمدی کشور قرار بگیرند. طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس براساس آمارهای هزینه درآمد خانوار در سال ۱۳۹۸، حدود ۸۰ درصد از کارمندان دولت در ۵ دهک بالای درآمدی قرار دارند به بیان ساده‌تر وضعیت معیشتی ۸۰ درصد از کارمندان دولت از متوسط جامعه بهتر است. گفتنی است با توجه به افزایش حقوق اتفاق افتاده در سال ۱۳۹۹، احتمالاً بیش از ۸۰ درصد از کارمندان دولت دارای این ویژگی هستند. همچنین آمارها نشان می‌دهد ۸۰ درصد خانوارهای با سرپرست کارمند دارای خودرو هستند این درحالیست که این نسبت برای سایر خانوارهای جامعه کمتر از ۴۵ درصد است.

حقوق‌های بالای ۱۵ میلیون تومان نباید افزایش یابند

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی راهکارهایی برای هدفمند کردن افزایش درآمد کارکنان ارائه کرده است. بازوی مشورتی مجلس شورای اسلامی در گزارشی نوشت: باید توجه داشت هرچند بهبود معیشت کارکنان دولت به طورکلی امری مطلوب ارزیابی می‌شود، اما اولاً این سیاست نباید به گونه‌ای باشد که اثرات تورمی ناشی از آن (در اثر پولی شدن کسری بودجه)، تضعیف معیشت کارکنان و سایر اقشار جامعه را به دنبال داشته و منجر به افزایش نارضایتی گردد.

دوماً به جهت افزایش رضایتمندی عموم جامعه لازم است اقشار مستضعف دیگری که به لحاظ درآمدی وضع بدتری نسبت به کارکنان دولت دارند در اولویت قرار گیرند. سوما افزایش حقوق کارکنان دولت باید به صورت پلکانی صورت گیرد به گونه‌ای که انتفاع سطوح پایین درآمدی بیشتر باشد. برای این منظور می‌توان ترکیبی از اقدامات زیر را در دستور قرار داد:

-ممنوعیت افزایش حقوق کارکنانی که مجموع دریافتی آنها از یک نصاب مشخص (مثالا ۱۵ میلیون تومان) بالاتر است.
- افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان حداکثر ۱۵% (معادل رشد سال ۱۳۹۹)
- تعیین حداقل دریافتی برای کارکنان دولت (مثلاً ۴ میلیون تومان)
- افزایش حقوق به‌صورت پلکانی معکوس (رشد بیشتر حقوق کارکنانی که دارای سطح دریافتی کمتر هستند)

شایان ذکر است که می‌توان بخشی از منابع آزاد شده از این محل را برای حمایت از اقشار کم درآمد (سه دهک پایین) اختصاص داد.

مجلس یازدهم که با شعار مجلس جوان و انقلابی روی کار آمد اکنون می‌تواند به افزایش بی رویه حقوق عده‌ای خاص از جیب بیت المال خاتمه دهد و این افزایش را به سمت حداقلی بگیرها و سایر اقشار ضعیف جامعه هدایت کند.

کد خبر 5113906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      18 33
      آقا سیدبزرگوار این رو هم بفرمائید که در سیستم افزایش پلکانی بنده با ۳۳ سال سابقه،دارای فوق لیسانس، فرزند دانشجو،دانش آموز دارم فقط از هشتصد هزار افزایش برخوردار و یک نیروی تازه کار مجرد،یا با خانواده دو تا سه نفره یک میلیون چهارصد افزایش پلکانی ، خوب آیا این درسته اما در این حالت همه ۲۵درصدافزایش
      • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        31 5
        عزیز جان اون نیروی فلک زده مجرد مثل بنده ، نه ماشین داره نه خونه داره نه زن داره تا بخواد با این وضعیت گرونی پولی جمع کنه که زندگی جمع و جور کنه ۱۰ سال با این تورم البته با خانه استیجاری نه خرید خونه باید پول جمع کنه ، شما دست از سر مجرد بردار به کسایی که حقوق بالای بیستومن دارن گیر بده
      • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
        1 0
        دوست بزرگوار بنده هم با فوق لیسانس در این سیستم کار میکنم و حقوقم کمی بیشتر از سه میلیون هست. با یک خانواده و وضع اجاره و ... آیا این عدالت است؟ این رو هم بفرمایید که حقوق شما خیلی بیشتر از ماست. با یک مدرک تحصیلی و با یک میزان کار
    • محمد DE ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      26 21
      این تیتر دلسوزی بیجاست. با پلکانی کردن حقوق .من معلم با ۲۸ سال سابقه و ۳ فرزند و مدرک ارشد پنج میلیون و سیصد میگیرم اما همکارم با ۸ سال سابقه مجرد ۶ میلیون دریافتی اش هست.این با کجای عدالت میخواند.حتی کمونیسم هم اینجوری نیست.
      • حسین IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        2 8
        باسلام محمد جواب کاملا منطقی دادند
      • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        27 37
        معلمان قابل مقایسه با دیگران نیستن سه ماه تابستان تعطیلن 13روز عید تعطیلن پنج شنبه جمعه تعطیلن هوا بارانی تعطیل ابری تعطیل الوده تعطیل برفی تعطیل حالا هم کرونا دوساله تو خونه باید حقوق معلمان کسر بشه پول مفت میگیرن در مدرسه هم که بودن مدرسه استراحت گاه عشون بود فارغ از شغل اول در مدرسه استراحت کنن
      • هنرآموز IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        5 2
        من هنرآموزم با دو سابقه. دریافتی ام دو میلیون و سیصد تومن. برای ما نه خبری از زمین رایگان هست مثل زمان شما نه خدمات دندانپزشکی. وضعیت کرایه خانه را هم که خوتون خبر دارید و اگر هم صاحب خانه هستید که بایدم بی اطلاع باشید
      • امین IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        4 5
        کل معلمان جهان ۳ماه رو تعطیل هستند.حالا چرا خودخوری میکنی. سوادت رو که از خیابان نیاموختی
    • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      24 17
      چند سال افزایش پلکانی معکوس رو اجرا کردن حقوق یک نفر با مدرک سیکل برابر با یک فوق لیسانس شد.این کجاش عدالته؟طرف درس نخونده دانشگاه نرفته،مهارت آموزی نداشته،ایثارگری نداره،منطقه محروم نبوده نزدیک خونه اش خدمت کرده،افزایش حقوقش زیاد باشه؟خواهشا طرح شکست خورده افزایش پلکانی معکوس رو احیا نکنید.
      • محمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        4 5
        من با شما موافقم چون طرح پلکانی یعنی خالی شدن بدنه دولت از نیروهای متخصص و با سواد . کسی که حقوق بالاتر میگیره اولا سابقش بالاتره دوماً تحصیلاتش بیشتره سوما دوره های تخصصی بیشتر رو گذرانده و چهارما تجربه کاری بیشتری داره . آقایان برنامه ریز دوغ و دوشاب یکی نیست .
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      15 17
      امیدوارم دوباره در حق افراد فرهیخته که به واسطه حساسیت هه و شایستگی و تلاش در طول عمر حقوقشان بالاتر است مانند اعضای هیات علمی با تجربه با پلکانی کردن ظلم روا نشود.
      • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        12 5
        آیا آقایان فرهیخته اگه ۵ برابر حقوق الانشونو بهشون بدن میتونن یک ماه سرویس بهداشتی اداره را تمیز کنن ؟ یا هر شب برن کوچه ها توی سرما آشغال جم کنم یا خیابون جارو کنن؟
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      20 10
      اگربه حقوق 4میلیونی کارکنان 100درصدهم اضافه شودتازه حقوش 8میلیون میشود که بازهم زیرخط فقر است پس بایدبرای دریافت حداکثری حقوق سقف گذاشته شود زیادبه افزایش 35درصدننازجانم.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      48 2
      اگه راست میگید به فکر ملت ایران هستید هیچگونه تورمی را به ملت تحمیل نکنید که مجبور به پرداخت اضافه حقوق شوید،درضمن سی سال از زمان رفسنجانی تا روحانی در حال چپاول ملت. ایران هستید، ده درصد، بیست درصد به حقوقها اضافه میکنید ودرطول سال صددرصد از جیب مردم برداشت میکنید.قطارفقردرحال حرکته.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      27 19
      حقوق افراد با دریافتی بالا (قضات، مهندسین، پزشکان، خلبانها و اساتید و هر کس که بر اساس تلاش خود توانایی و مهارتی دارد) راقطع کنید و به کارتون خوابها، بیسوادها و نیروهای خدماتی بدهید. با این کار افراد با درامد بالا به گدایی میفتند و طعم گرسنگی را میکشند و در عوض مشارکت در انتخابات افزایش مییابد
      • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        11 5
        مشخص است که نویسنده این جملات؛ تلاش برای موفق شدن را تجربه نکرده. همه را بدبخت کنیم تا همه طعم بدبختی را بچشند. این استدلال زیبنده یک نفر که سواد خواندن و موشتن دارد نیست.
      • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        1 0
        به نظر می رسه از افعال معکوس استفاده نموده اند.
    • حمید IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      22 44
      چرا باید پلکانی باشه؟ خوب فردی که حقوق بالاتر داره حتما سابقه بیشتر، تحصیلات بیشتر و تخصص بالاتری داره. حقش هست که افزایش حقوق بیشتری هم داسته باشه. با این فرمول مجلس تا چند سال دیگه یک دیپلمه و یک فرد متحصص با مدرک دکتری حقوقشون تقریبا یکی میشه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      12 22
      fبا این روش دارید کارمندان معمول را به اعضای هیات علمی نزدیکتر می کنید. در نهایت من بعنوان عضو هیات علمی انگیزه ای برای ادامه همکاری با دانشگاه ندارم. چون همین الان کارمند تماما بیکار دانشکده به اندازه ی من حقوق میگیرد. و بنده وقت زیاد را درگیر مسائل آموزشی و پژوهشی باید باشم
      • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
        35 9
        خوب مثلا چه کار کردید شما هیئت علمی ، یه جزوه گرفتی دستت مدام از روش میخونی ، نه نبوغی نه کار تازه ای تکرار مکررات تواین ۴۰ سال چه کشف مهمی کردید همش قمپز
      • AE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        0 9
        فردی که این پاسخ را داده نمی داند هیات علمی سی درصد مارس تدریس است. بقیه پژوهش است که غیر مستقیم بر می گردد به جامعه. تازه در درس پایه جزوه زیاد تغییر نمی کند. در دروس اختیاری و رشته ها مطالب جدید میآید من درسی که اینجا میدم را هم آلمان دادم تفاوت کجاست در دانشجو و امکانات و فرهنگ یکی مثل تو...
      • BE ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
        0 0
        خودتون. رو اذیت نکنین اگه من استادیار ۱۵ میلیون تومن حقوق بگیرم در مجموع می‌شود ۶۰۰ دلار با بخش صنعت هم همکاری می‌کنم چون رشته‌ام مکانیک است کل درآمدم ۲۵ میلیون است که می‌شود یک‌هزار دلار ترجیح می دهم به مهاجرت فکر کنم تا آقایان خشمگین از حقوق نجومی ما آرام گیرند بروند دنبال مشدعباس برای کار مکانیک
    • امیر IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      18 10
      بررسی کنید ببینید چه بلایی سر جامعه اومده که کارمندان شدن قشر مرفه آن! حقوق ۳۰ میلیون زیاد نیست سال دیگه میشه ۱۰۰۰ دلار که از حداقل حقوق خیلی از کشورها پایینتر هستش
    • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      30 9
      افزایش پلکانی یعنی عدالت دستمزد یعنی یک نفر 10ملیون اضافه بگیرد ویک نفر یک ملیون مجلس باید این کار را انجام دهد
    • رضا بنانی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      6 11
      ‌چرا.به‌کسانی‌که‌مدرک‌بالاتری‌دارند‌کمتر‌دریافت‌داشته‌باشند‌به‌جرم‌نحصیلات‌بیشتر‌حقوق‌کمتری‌دریافت‌کنند‌این‌استدلال‌اصلاقابل‌دفاع‌نیست‌چرا‌باید‌فرد‌دیپلم‌وزارت‌نفت‌باسابقه‌زیر‌سی‌سال‌از‌کارشناس‌پرستاری‌سی‌سال‌سابقه‌کار‌دریافتی‌بیشتری‌داشته‌باشد‌‌نماینده‌اول‌این‌مشکل.را‌حل‌کند‌
    • کارمند هلال احمر IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      7 3
      به معیشت ما هم رسیدگی شود
    • ناشناس IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      11 3
      خدا کند واقعا نمایندگان مجلس جلو این مسئله وبی عدالتی دولت را بگیرند وخدا نگذرد از مسئولینی که فقط فکر منافع جیب خودشان واطرافیانشان هستند واصلا برایشان قشر ضعیف کارگر مهم نیست وگرنه این همه بی عدالتی در کشور ودر طبقات مختلف صورت نمی گیرد
    • مهرداد GB ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      28 8
      افزایش پلکانی پیشنهاد منطقی هست. الحمدالله همکاران با سابقه با 7-8 تومن حقوق ناراضی هستند و انتظار دارند همکاران با سابقه کمتر با 3 میلیون سال بعد رو بگذرونند. انصاف هم خوب چیزی هست. اگر حقوق شما کفاف نمیده ربطی به همکار کم سابقه نداره. متاسفم شما با این تفکر از همکاران هستید. خودخواه نباشید.
    • یاسین IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      18 5
      درود بر شما پلکانی کردن بهترین راه کار است. معلم کارشناسی ارشد با ۲۸۰۰حقوق چطور باید از همکار سابقه بالای با تحصیلات پایین تر تفاوت حقوق چن میلیونی در این شرایط تورمی داشته باشه چرا دردیگر ارکان های دولتی کارمند تازه استخدام حقوق بالای ۵تومن و اخیراً وزا ت بهداشت یک بهورز دیپلم کم سواد پابه حقوق ۷با
    • احمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      16 10
      موافق پلکانی کردن هستم.
    • هانیه GB ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      15 10
      افزایش باید پلکانی باشه،به خدا انصاف نیس تو این جامعه ۲ تومن حقوق بگیری شب و روز هم در حال تولید محتوا و سرو کله زدن با بچه ها،با این حقوق چندرغاز، انرژی واسه آدم نمیمونه،هزارسالم باید بشینیم تا نزدیک خط فقر بشیم که نمیشیم
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      16 14
      در کشورما عدالت این طور معنا می شود .حقوق همه باید یکی باشد .سنوات بالا .مدرک بالا .تخصص ارزشی ندارد . اگر کسی حقوقش بالاست .نباید حقوقش اضافه شود . اما حقوق پایین چند برابر شود تا همه بک اندازه حقوق بگیرند . خودشان قوانینی را که تصویب کرده اند قبول ندارند . دریک جمله عدالت یعنی همه بد بخت ودرمانده
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      8 2
      از قدیم گفتند بدبخت هی بدبخت هست و خوشبخت خوشبخت تر جاره ای نداریم جز سوختن و ساختن
    • منصور GB ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      3 3
      این که پلکانی بشه خوبه اما افزایش پلکانی قبلی طوری بود که سابقه هیچ تاثیری نداشت و افرادی در آموزش و پرورش بودن که با کمترین سابقه11 سال بیشتر از 23 سال سابقه حقوق گرفتن.
    • FR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      10 2
      شما مطمئنی . کارمندان کجا چنین حقوقی می گیرند . من با 28 سال سابقه مدرک فوق لیسانس 6 تومان میگیرم .
    • معلم بازنشسته US ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      15 0
      دولت محترم لطف کنن جلوی تورم را بگیرن حتا صد تومن هم به حقوق من بازنشسته که زیرخط فقرم اضافه بشه اعتراضی ندارم نه اینکه یه میلیون اضافه بشه بازار دومیلیون بکشه روش .توروخدا اینقد سر ما منت نذارید هرسال قدرت خرید ما نصف میشه
    • جعفری RO ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      8 3
      سلام بر همه کارشناسان اقتصادیمن یه سوال داشتم ایا بنده با ۲۹ سابقه خدمت وشیش میلیون ۴۰۰چقدر باید افزایش داشته باشه دوم کسی ۲۹ سال خدمت داره با کسی که یک سال یا دوسال استخدام شده باید اختلاف ۱میلیونی داشته باشه با عروس وداماد ونوه انصاف هم خوب چیزیه
      • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
        0 0
        با نظر نماینده محترم مجلس موافقم
    • کارمند بیچاره IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      11 2
      اگه 25درصد برای حقوق کارمندان زیاده پس حتماً می‌خواهی از حقوق کارمندان کم کنید برای دزدی خودتون
    • معلم بازنشسته IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      5 7
      بنده با 30 سال سابقه با مدرک مهندسی با این حقوق یک ساله پسرم عقد کرده با پاداش و حقوق دریافتی انقدر پس اناز ندارم تا مقدمات عروسی انها را مهیا کنم تمام مردم مشکلات دارند باز این حقوق جلوی گدایی مارا گرفته خدا به فریاد افراد بی بضاعت برسه تو را به خدا کم با هم مسئولین دعوا کنند فکر این ملت باشید
      • جواد IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
        0 9
        داداش پسر ات باید خودش داماد بشه نه با حقوق تو پس همان بهتر داماد نشه کسی که با حقوق باباش داماد بشه
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      3 0
      واقعن ناحقی می کنین انصاف اخه من مستمری بگیر چه خاکی به سرم بریزم
    • ستایش IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      4 0
      واقعا نظر عالی بابای من ۲۸۰۰۰۰۰ میگیره به خدا با بردار دانشجو به هیچ جا مون نمیرسه
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      13 18
      واقعا ذره ای از عدالت بویی نبردید یعنی چه که یک کارمند با تجربه که عمر خودش را گذاشته تا تجربه کسب کرده با کارمندی که دست چپ و راستش را بلد نیست یکی باشه
    • کارمند دانشگاه آزاد GB ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      ما کارمندان دانشگاه آزاد فقط حقوقی معادل سازمانهای دولتی میخوایم. هرسال حداقل افزایش شامل حال حقوق ناچیز ما میشه.
    • مقداد IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      هر ساله از این حرفها میزنن ولی کسی نیست که عمل کنه. فقط دروغ
    • طه IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 2
      با سلام. با نگرشی اینگونه که حقوق های کمتر میبایست بیشتر افزایش داشته باشند موافق نیستم. در این صورت در اداره جات تفاوتی مابین کسانی که وقت و عمر و تفریح و... خود را صرف تحصیل و تجربه آموزی کرده اند با کسانی که خوش گذرانیهای زود گذر را بر سختی کشیدن در دوران جوانی ترجیح داده اند نخواهد بود.
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 1
      این دولت سرمایه داری که فقط عملکردش به ضرر قشر متوسط به پایین است،قبل از تمام شدن مهلتش باید عزل شود.15
    • ایرانی IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      من نمی گویم حقوق بالای چهل میلیونی نباید باشد آیا من بازنشسته فرهنگی وفرزندانم چه گناهی را مرتکب شده ایم که همیشه باید به ما ظلم شود
    • علی US ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 5
      عدالت یعنی هر چیزی درجای خودط قرار داشته باشه. بلاخره بین دکتر و خدماتی باید تفاوت باشه. نباشه بی عدالته پلکانی دیگه چیه این تبعیض و اجحاف در حق. زحمت کشان هستش
    • محسن IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      11 1
      بنده 10 سال در اموزش و پرورش به صورت قراردادی مشغولم امسال حقوق2800 بوده از اول سال تاکنون همه اجناس 10 برابر افزایش قیمت داشته از مسولین محترم خواهشمندم فقط یک ماه این مبلغ حقوق من را به عنوان پول تو جیبی به فرزند کوچیکشون بدن ببینم میتون تا اخر ماه ببره
    • کارمند IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      7 0
      تو این مملکت مدرک و سابقه ارزشی نداره و همینطور معیشت مردم لطفا هیچ نظری ندید اگه نظر من و شما مهم بود که حال و روز ما این نبود . اینا کار خودشون رو انجام میدن . مملکت با این همه سرمایه که بعد از جنگ این همه دوام آورده و روز به روز پیشرفت میکنه باید وضع اقتصادی مردم این باشه . که برا ۲۵ درصد بشکن م
    • حسن استیری ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      7 0
      اینکه آقایان دم از افزایش و افزایش می زنند آیا یه سری به همین خانواده‌های کارمندان زده اند که با این میزان افزایش اجاره خانه و نرخ اجناس ضروری یک کارمند چه می کند خود آقایان که در خانه های دولتی جا خوش کرده اند آب و برق و گاز مجانی و ماشین دولتی و بر بیای سفر خارجی الان دم از ایجاد عدالت می زنند ای
    • ج. محمدی IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      4 0
      سلام بزرگواران من ی کارمند پیمانی دولت هستم با ۲۳ سال سابقه به خدا به قران من دریافتی م امسال ۳ م شده تازه ۸۰۰ قسط دارم ۲.۲۰۰ م میگیرم و ۲ م اجاره خونه دارم توروفران اگر واقعا راه داره حقوق ما رو جویا شوید که چراااااا اینقدر کمه بعضی از ارگانها ۷ ۸ یا ۱۰ م میگیرند چه فرقی بین ماست به خدا خسته شدم
    • حسین IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 3
      عدالت واقعی یعنی حقوق پلکانی بقیه حرفها همه .......
    • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      9 0
      کارگرا چی میشن این وسط. ۶۰ درصد این مملکتو کارگرا تشکیل میدن، اما هیچ حمایتی از طرف هیچ نهادی ازشون انجام نمیشه
    • AE ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 4
      باسلام روش پلکانی خودبی عدالتی است چراکه افراد باسابقه مدارج علمی بالاتر ازحق وحقوق خود محروم می‌شوند قانون باید جامع و مانع باشد باشعارکاردرست نمی‌شود
    • عباس IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      وقتی قوانین در دست و عقل تعدادی باشد که از قانون هیچ نمی‌دانند نه از اعداد و ارقام سر در می‌آورند و نه دانا به اوضاء کشورند لذا این همان شکل هیچ در هیچ و به هیچ و حتی پست‌تر از هیچ امری عادی است نه عجیب
    • سید IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 1
      اگه پلکانی بشه خوبه به شرطی که یک سقف درنظر بگیرید مثال افرادی که از ده میلیون بالاترمیگیرند.درصد اضافه کمتر از25%باشند
    • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      عدالت اگر دیدی سلام منم بهش برسان اخه خودشون ضرر میکنی خب چرا این کار بکنن هی ضعیف تر بدبخت تر بشه و اونی که ۱۰ تومان با ۱ تومان مقایسه کنی خودتون اخه چرا چرا ...
      • ناشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        0 1
        شما هنوز نمیدانید ده میلیون خط فقراست و اینکه متاسفانه از تنگ نظرهای افراد که بجای اینکهدحق خود را از دولت بگیرند به این نتیجه رسیدند که دیگران را فقیرتر کنند
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 1
      بقیه که پارتی نداشتن کارمند بشن آدم نیستن بقیه که درآمد ندارن باید بمیرن فقط حقوق بگیران مهمه نه آدم های بیکار نه کشاورزان نه خانه داران نه کارهای آزاد که نه بیمه بازنشستگی دارن نه درمانی نه بن دارن نه پاداش ومزایای که برای کارمندها کم کمش 100 م هست نه عیدی دارن نه.... در عوض کارمندها چه کار کنن چه
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 3
      مثل آموزش و پرورش که با نوع حقوق دادن فقط افرادی که هیچ جا قبول نشده اند معلم می شوند که نصف بزه و جرم ها مربوط به ضعف در آموزش و پرورش است بنده خواهان عدالت هستم ولی عدالت مساوات نیست در قشر متخصص مثل قاضی یا استاددانشگاه اگر مثل سالهای قبل افزایش ندهیم و حقوق آنها با شغل های بدون نیاز به تخصص زیاد
    • ف /م IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      سلام خدمت آقای قالیباف و نوبخت شما واقعا ناعادلانه حقوق اضافه کردید من همسر جانباز متوفی هستم حقوق ما کمک معیشتی محسوب شده انگار صدقه هست و کلن از اول سال ۱۷۰۰ هست کلی ۲۴۰ هزار تومان اضافه شده مگر ما تو این کشور نیستیم مستاجر ووهمسر ایثارگر از دست داده خدا رو خوش نمیاد ما در زجر باشیم و در حق مان
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      آیا آقایان فرهیخته اگه ۵ برابر حقوق الانشونو بهشون بدن میتونن یک ماه سرویس بهداشتی اداره را تمیز کنن ؟ یا هر شب برن کوچه ها توی سرما آشغال جم کنم یا خیابون جارو کنن؟
    • RO ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      تو رو خدا به مجلسی ها بگید تو سال جدید یه فکری هم به حال ما کارکنان شرکتی شاغل در بانک ها بکنن .به خدا ما چهارده سال تو بانک قوامین کار کردیم و زحمت کشیدیم. آخرشم کارکنان خدماتی ورشکسته اعتماد ایرانیان رو استخدام کردن .حالا هم که با بانک سپه ادغام شده دوباره ما رو شرکتی کردن .
    • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 1
      دولت و مجلس محترم شما جلوی تورم را بگیرید نیاز به افزایش حقوق نیست،و خزانه مملکت رابا افزایش حقوق خالی نکنیدچونکه ۲۵ درصد افزایش حقوق برای کارمندان درنظر بگیریدکارمند۵۰درصد توان خواهد داد با این گرانی،
    • RO ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      از روحانی که به غیر از دروغ گفتن و دزدی و فقر و بدبختی و گرونی هیچی ندیدیم .البته رییس جمهورهای قبلی و بعدی هم همینن. ولی تو رو خدا رییس جمهور بعدی که میاد به فکر ما کارکنان شرکتی هم باشه .از آقای قالیباف خواهش میکنم یه فکری به فکر تبدیل وضعیت ما کارکنان شرکتی هم باشه .
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      ی کاری بیاید دستمزد گروها رو باهم مقایسه کنید آخه اختلاف ۱۰ میلیون خیلیه حالا ما شغلمون راحتره ۵ اما عزیزم تو چکار میکنی مجلس چ کار مهمی انجام میده که حقوق نمایندگان ۱۰ برابر ماست بیاید عدالت پروری راه بگذارید خانواده شما با ۴ یا۵ میلیون حقوق تازه قسط مریضی و اجازه هم اضافه کن
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      واسه همینه که نه مجلس نه مسعولین کسی دفاع از مابدبختها 2800بگیر نمیکنه چون خودش.واقعا سیرمیشوند کم حقوق نیست 40یا50تومن
    • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 4
      آقا حرف مفت نزن،پلکانی یعنی همه یک حقوق بگیرن،حقوق آبدارچی بیسواد بارییسش، یکی باشه،چقدر تو بیسوادی
    • مریم FR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 1
      پلکانی ، خوبه شوهر من حداقل بگیر است با دو دانشجو و وام بیشمار ، تو رو به خدا به فکر این گروه ها باشید ، حیفه که تو مملکت اسلامی یه بازنشسته ، از کشورش ناراضی باشد
    • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 1
      درصد جمع شود بار مالی کم میشود درسال مبلغ ثابت به کلیه حقوق بگیران موجب میشود دیکر کسی ده میلیون ودیگری یک میلیون نگیرد
    • ساحل IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 1
      درود بر مجلس محترم که باین افزایش پلکانی بعد از سالها به اقشار ضعیف جامعه هم توجه کردند وعادت هر سال که فقط حقوق افراد بادریافتی بالا افزایش قابل توجهی داشت این بار هم بهره ای شامل افراد ضعیف جامعه شدخدا خیرتان دهد
    • محمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 1
      واقعا راه کارخوب ومناسبیه جهت رفع تبعیض و بی عدالتی
    • زمان IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 1
      سلام ای هموطن عزیزی که با رای ما به مجلس رفتی یادت هست شعارهایی که می دادی دفاع از حق همه رفع بی عدالتی و... حالا چه شد اولین مصوبه تان حقوق چند ده میلیونی مجلسی ها شد به ما که رسید ۲۵ درصد زیاد است ۲۸ سال سابقه کار و تحصیلات بالا و ... بچه و عروس و داماد و نوه و ... همه هیچ پلکانی معکوس عدالت عل
    • US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 1
      من از مسئولین میخوام یک فکری به حال حقوق کارمندان دادگستری بکنند حقوق قضات را چهار تا پنج میلیون اضافه کردن ولی یک کارمندان دادگستری با بیست و چهار سال سابقه چهار یا پنج میلیون حقوق میگیره بدون اضافه کار یا چیز دیگه یعنی بدبختها از کارمند دادگستری در ایران نیست
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 1
      در ایران عدالت هم هست مردم رو ستاره دار کردین مردم عادی انکار از کره ماه امده بیگانه از تمام سیاست های اقتصادی دولت بیگانه از تمام منابع ایران
    • حمیدرضاضیغم ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      7 0
      واقعا شرم آوره به حقوق ۴ میلیونی ۱ میلیون و به حقوق ۴۰میلیونی ۱۰میلیون اضافه بشه... فکر کنم این مدل در دنیا بینظیره... واقعا با چه مقیاس و منطقی چنین تصمیماتی گرفته میشود. با این روال ضعیف ، نابود و غنی فربه میشود. شگفت زده و متاسفم
    • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 3
      کسب راضی به دریافت بیشتر افراد حداقل بگیر نیست ، اما سوال اینجاست بین کسی که ۲۹ سال زحمت میکشد با کسی کی ۲ سال سابقه دارد به یک اندازه افزایش حقوق داده شود ؟ به کدامین جرم و گناه؟ به جای حمایت از افراد حداقل بگیر، دارید به یه عده دیگر ظلم و ستم می کنید،!!! این یعنی تفرقه افکنی، یعنی خلاف عدالت .
    • DE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      4 0
      طور خدا این قدر دروغ نگوییدباآمدن روحانی برسر کار ( 10000) درصدگرانی را ایجاد کرده اید آن وقت خوشحالید که ۲۵درصد حقوق مردم افزایش خواهید داد
    • پرواز IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 2
      اگر دولت میخواهد حقوق های پایین را بیشتر افزایش بدهد که بدهد چرا از حقوق این و اون ببره بده به دیگری مگر تورم ۱۰۰ درصد نیست تو جامعه اونی که تازه استخدام شده یا مدرک پایین تر داره و تورم زیاد دولت از جیب خودش حقوق این افراد را ببره بالا مگه دیگران حسودن دوم اینکه سالهای گدسته دولت این کار را کرد
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      4 1
      روش پلکانی روش خوبیه امیدوارم اجرا بشه
    • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 1
      من در تعجب هستم که اظهارمیدارند دردوسال اخیر حدود ۴۰درصد به حقوق ها اضافه شده بر دولت هزینه تحمیل شده اگرشیرین عقل نباشی می فهمی که وقتی تمام کالاهای دیگر حتی نون ۲۰۰درصدشده
    • ناشناس IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 2
      افزایش حقوق کارمندان بصورت پلکانی یعنی مساوات و عین ظلم است که اساس کشورهای کمونیستی است نه عدالت
    • یاسین IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      حق ایثارگران شرکتی را خوردید به دلیل اینکه قدرت ایثارگران را ندیده اید.حقوق سه ملیونی کارگران را تغییر نمیدهید چکارمیکنید به عنوان یک ادم بی طرف عرض میکنم واقعا دستور مجلس را کسی گوش نمیکند از جمله انصاری واسه ماده ۲۱ واقعا...
    • لیلا AE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 4
      به نظر من اگر افزایش بر حسب مدرک مسابقه باشد به عدالت علی شبیه است در غیر این صورت شبیه شیطان است
    • ایرانی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      باسلام برادران وخواهران عزیزم چدا بعضیا بی انصافی میکنند و هربار که حرف از افزایش حقوق و فلان شد به معلمان توهین میکنند. میگن معلم تعطیله .میگن معلم باید حقوقشو بده به اولیا. الان چندین ماهه که با شاد تدریس میکنیم الان ستاد کدونا میگه تعطیله ولی برخی استانها مدارس را حضوری کرده اند.
    • ایرانی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      ادامه پیامم . ادارات دیگه هفته یه روز میرن. معلم بد بخت در روستاهای دورافتاده با بی آبی هم باید پروتکل رعایت کنه هم تدریس. هیچ حفاظی هم نداره.نه نایلون ‌ونه غیره. با ۲۳ سال سابقه کمتر از ۵میلیون هم حقوق داریم. پس در هر کاری انصاف داشته باشیم. معلم خیلی مظلومه
    • بازنشسته IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      اخه عقل هم چیز خوبیه پس میخواهی حقوق کارگر و کارمند رتبه پایین حقوقش زیاد بشه فکر کن ببین کی برای افزایش حقوق تصمیم میگیره اون نماینده یا مسعولی تصمیم میگیره که حقوق خودش فضایی پس به نفع خودش قانون را وضع میکنه همه آمدن بخورن و ببرن بله بابا
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 3
      پلکانی ظلم به مدارک بالا و سابقه بالا پلکانی نشه بهتره
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      فکر خودشان هستند چون حقوق های بالا میگیرند و۲۵ درصد نیز نور اعلی نور فکربدخت و بیچاره که ۵یا۴ حقوق میگیرند نیستند باید آنهایی که زیر ۶ تومان حقوق میگیرند ۱۰۰ افزایش داشته باشد
    • فرهنگی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      باسلام. اینجانب هنرآموز مکانیک هستم با مدرک لیسانس و دریافتی دو میلیون و سیصد تومن. مستاجر هم هستم. زندگی رو به سختی میگذرونم و هیچ پس اندازی در ماه نمیتونم داشته باشم. من از آقای ریئسی خواهش میکنم به این مسئله افزایش بیست درصدی تمام حقوق ها وارد شوند. بیست درصد ما یک درصد حقوق های بالا هم نمیشود
    • سعید IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      به نظر من اصلاً درصد رو بیخیال شید ، و به هر کارمند متناسب با نرخ تورم یه مبلغی اضافه کنید ، مثلا به جای اینکه به یه نفر ده میلیون و دیگری یه میلیون اضافه کنید که بی عدالتی است ، با توجه به فراوانی میانگین گرفته و به هر کارمند مثلاً سه میلیون به حکمش اضافه کنید
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      عدالت در حقوق ها؟؟؟ یکی 2/5 میلیون حقوق یکی 30 میلیون حقوقش ؟؟؟،هر سازمان برا خودش قانون داره شرکت نفت ؟؟ حفاری ؟؟ بانک ؟؟ نظامی ها سپاه ارتش و انتظامی؟؟؟.... بیچاره ترین مستمری بگیران تامین اجتماعی حداقل حقوق ؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 2
      آقا همه جا هرچه بیشتر زحمت بکشی مزد بیشتر میگیری،انگارنمایندگان محترم برعکس عمل میکنند یعنی هرچه کمتر تلاش کنی و پیشرفت نکنی تشویق میشی،تور خدا ول کنید افزایش پلکانی،این روش در کجای دنیا انجام میشه،بیچاره کردن ما با این روش غلط،هرچند مقصر نیستند ما خودمون اینها رو فرستادیم مجلس.
    • نیما IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      3 0
      پلکانی کردن عادلانه است.
      • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
        0 0
        حقوق پلکانی وروی سابقه کارعادلانه است
    • AE ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      کسانی که حقوق بالاتری میگیرند مدرک بالاتر مسولیت بیشتر ودارای امتیازات بیشتری هستند حقوق یک نفر با مدرک لیسانس باید با یک نفر با مدرک دیپلم تفاوت داشته باشد.
      • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
        0 0
        جفت حقوق ها نباید بیش از۴۰ و کمتر از۱۵م بگیرند منظور زن و شوهر است
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      شماچرا تورم را نمی بینید. فقط اضافه شدن حقوق کارمند بدبخت را اضافه شدن بار مالی می دانید اکثر کارمندان حقوق پایین دارند.اون خود شما ودوستانتان هستید که حقوق های نجومی میگیرید
    • عدالت خواه IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 1
      اگر میخواهید عدالت بر قرار بشه فقط پلکانی باید اجرا شود مجلس باید پیگیر مطالبات مردم باشد
    • mahmood IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 1
      افزایش پلکانی خوبه ولی به شرط اینکه سطح تحصیلات و سابقه کار و دوره های آموزشی جدای از این افزایش باشه و بطور مجزا درصدش به جمع حقوق اضافه بشه تا حقی از کارمندان باتجربه و تحصیلکرده ضایع نشه...
    • IE ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 0
      آقای محترم خودت بی سوادی یا کارمندان را بی سواد شما از بابت فروش دلار و طلا و خودرو و ... هزینه های همگان را چند برابر بالا بردی برای 25در صد اضافه حقوق بر دولت فشار میاد پدر ملت رو در آوردید لطفا افراد با شعوری بیان 100%حقوقا رو بالا ببرند شاید قدر خرید کمی جبران بشه هرکسی موافقم +بژنه
    • رزگار IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 0
      حقوق کارگر و کارمند را به هم نزدیک کنید اختلاف در ۵ میلیون باشه نه بیشتر و کسی را بیشتر از ۲۰ ملیون ندید حتی اگر تخصص بالایی داشته باشه کار را کارگر انجام میده نه متخصص
    • محمدامین IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      خداخیرتون بده ماها با۴میلیون به سختی داریم روزگار راسپری میکنیم بادوتا بچه محصل
    • بازنشسته JP ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      عدالت به معنای حقیقی کلمه ۴۰ میلیون و۴ میلیون حالا بازنشسته تامین اجتماعی ۱میلیون و۱۸۰۰هزار اخرش ۳۰سال کارگر وتولید وهرلحظه در خطر ایا همین کارگران نیستند مگر کارمند پشت میز نشین را وارد حساب کتابهای به هر حال کارگری بصورت امار درهرزمینه ای حسابرسی کنند ۴۰ میلیون افزایشی ۱۰میلیونی و۱میلیون ۲۰۰هزاراف
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      عدالت یعنی حقوق به هم نزدیک باشد
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      اگه پیرو علی هستیم عدالت را می پذریم
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      زیاد حرص و جوش نخورید. چون قانونگذاران جزو حقوق بالا ها هستند روش پلکانی اجرا نمی شود
    • محمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      سلام .من با 15سال کار 2800 میگیرم خدا رو خوش میاد.ما خانواده نداریم .مجلس یازدهم هم شعار داد .ظلم نیست یکی 30ملیون یکی 2ملیون.
    • کوروش IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      افزایش حقوق باید با افزایش تورم واقعی متناسب باشد که نیست تورم و نیازهای زندگی مقایسه شود .مالیات ها از هیئت علمی و قضات و بنیادهای اقتصادی کلان گرفته نمی شود
    • قلیخانی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      0 0
      چرا باید برای همه کارمندان ۲۵درصد اضافه بشه حقوق یکی ۱۰ میلیون اضافه بشه یکی فقط یک میلیون !!!عدالت کجاست ؟فقط نشستید مجلس فکر خودتون هستید فکر کارمندان زیر خط فقر باشید کی میخواهید یه تصمیم درست بگیرید ؟
    • کهوری نژاد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      0 0
      با سلام یک فوق لیسانس با بیست سال سابقه در اداره میراث فرهنگی 4میلیون و سیصد حقوق دریافت میکند که فقط 3 میلیون آن هزینه اجاره و قسط می شود. معمولا روز پنجم هر ماه چیزی برای خوردن نداریم و شرمنده زن و فرزندیم. با افتخار می گویند سال آینده 15درصد افزایش حقوق داریم!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 0
      حداقل بگیر ها اینطوری واقعا دچار سختی میشوند. لطفا بررسی بکنید
    • مشیری IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      دولتی ها همگی از کوچیک تا بزرگ سطح زندگی خودشون رو مطابق با مشاغل همتراز در اروپا و آمریکا می بینند و معادل دلاری حقوق و مزایای آنها را مطالبه میکنند و کاری هم به عدم راندمان و بهره وری کاری خودشان ندارند ، اما به کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی که می‌رسند حقوق و مزایای ریالی در نظر میگیرند.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      0 0
      سلام درسال 99 مبلغ قابل توجهي به حقوق كارمندان دولت افزوده شده چرا نوبت كارگران كه مي شه صدها نفر بايد نظربدهند ؟در صورتيكه قبل از اين كلي شكاف خقوقي بين كارمند و كارگر ويا كارمندرسمي و شركتي وجودداشت زيرا كارمندان رسمي چندين برابر حقوق پايا مزايا دريافت مي كنند درصورتيكه نيروهاي شركتي وياكارگران تا
    • حبیب US ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      حرف کسانی که میگن کارمندای دولت مفت خور هستند و همین حقوق هم زیادشون هست را رد نمی کنم. خودمم هم کارمندم. ولی اینکه یه دولت برنامه درستی برای توسعه اقتصادی اجتماعی نداره گناه و کارمند و کارکنانش ول می گردن و کار مفید ندارن گناه کارمندان نیست.
      • کارمند صمت IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
        0 0
        هر کس گفت کارمندا ول میچرخن باید گرفت دهنشو جر داد، من خودم از معدن اومدم سازمان صمت، هم حقوقم نصف شده هم کارم چند برابر شده، این مزخرفات رو فقط میگن که حقوق کارمندای بدبخت رو زیاد نکنن
    • حبیب US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      مشکل اینه که تنها پولی که تزریق میشه در اقتصاد نیمه جان داخلی همین حقوق کارمندان هست یعنی اگر کارم نکنن مثل یارانه باید پرداخت بشه چون نباشه کل اقتصاد فلج و نابوده...افزایش با سقف 2/5 هم ناعادلانه هست پس از مدتی همه حقوق یکسان می گیرن...پس نیاز نیست مهارت و دانش کسب کنی فقط استخدام شو کافیه
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      0 0
      من کارمند جهاد کشاورزی هستم حقوقم تا اسفند ماه ۸۳۰۰ هزار بود ۱۰روز پیش بخش نامه اومد که حقوقم میشه ۹۳۰۰هزار دیروز که حقوقم رو واریز کردن افزایش که هیچ حقوقم کاهش یافته شده ۷۳۰۰هزار
    • کارمند صمت IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      3 تومن حقوق میدید، بیاید اونم ندید ببینیم وضع اقشار ضعیف اوکی میشه! شماها دقیقا به کیا میگید ضعیف؟؟؟ من الان روزی یه میلیون تومن هم درآمد داشته باشم میشه سالی 365 میلیون، بازم حداقل 3 سااال طول میکشه یه خونه 60 متری بخرم، نمیدونم فازتون چیه واقعا.... افزایش حقوق 15 درصدی توی تورم 1000 درصدی این دو س
    • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      سلام دوستان طرح پلکانی واقعا نا عادلانه است. من با ذکر دلیل می گویم. بنده با مدرک فوق لیسانس که 20 سال در منطقه محروم خدمت کرده ام از همکارم که در منطقه برخوردار خدمت کرده و دارای مرک لیسانس است ، هر کدام با دو فرزند، 200 هزار تومان کمتر دریافت می کنم.
    • علیرضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      0 0
      بنظر شما کسی که با ۲۲ سال سابقه در معادن با دو شیفت کار در روز با اضافه کاری و همچنین شنوایی خودش را از دست بدهد و هیچ پست سازمانی هم نداشته باشد (من مهندس معدن هستم ) و دور از خانواده باشد وکل در یافتی با اضافه کاری ۱۱ تومان باشد حقوقش فقط ۱۰٪ افزایش پیدا کند؟