۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱

در شهرستان گناوه؛

لکه‌های نفتی دره «بهون» را آلوده کرد

لکه‌های نفتی دره «بهون» را آلوده کرد

گناوه- آلودگی نفتی در دره فصلی «بهون» در نزدیکی روستای چم شهاب و محمدصالحی بخش مرکزی شهرستان گناوه موجب آلوده شدن این منطقه شده است.

کامبیز عبدالهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأیید جاری شدن مواد نفتی در دره فصلی بهون، اظهار کرد: به محض اطلاع از جاری شدن لکه‌های نفتی در یکی از دره‌های فصلی، در محل حاضر و وضعیت به وجود آمده با حضور معاون عمرانی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط بررسی و برای ممانعت از ورود به دریا اقدام به بوم‌گذاری شد.

کامبیز عبدالهی افزود: آلودگی نفتی ایجاد شده به اطلاع مسئولان تأسیسات شرکت‌های نفتی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر رسانده شد و در محل حضور یافتند.

وی گفت: قرار است امروز (پنج شنبه) با استفاده از بالگرد شرکت‌های نفتی اقدام به شناسایی منشأ آلودگی شود.

آلودگی‌ها و لکه‌های نفتی همواره یکی از مشکلات شهرستان گناوه بوده است که به دلیل عبور لوله‌های انتقال نفت، نزدیکی به سکوهای نفتی فلات قاره خارگ و بهرگان یا از منابع دیگر در مواردی باعث آلودگی ساحل و خشکی می‌شوند.

جاری شدن لکه‌های نفتی چندسال اخیر در دره‌ها و ساحل شهرستان گناوه باعث آسیب به محیط زیست بوده و پوشش‌های گیاهی می‌شود و جانوران خشکی و دریایی را در معرض آسیب‌هایی قرار می‌دهد.

استقرار دفتر نمایندگی شرکت نفت در این شهرستان به منظور اقدام سریع و مؤثر در چنین بحران‌هایی که معمولاً در سال چندین بار رخ می‌دهد یکی از مهمترین ضروریات است.

کد خبر 5116322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha