۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

مواد نفتی اطراف روستای شول شهرستان گناوه را آلوده کرد

مواد نفتی اطراف روستای شول شهرستان گناوه را آلوده کرد

گناوه - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: در اثر نشتی نفت بخشی از اراضی محدوده روستایی بخش مرکزی در اطراف روستای شول شهرستان گناوه به مواد نفتی آلوده شد.

کامبیز عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی تماس اهالی و دهیاری روستای شول، از وجود لکه نفتی در سه راهی روستایاین شول و شرکت پترو امید خبردار شدیم و بلافاصله اقدامات لازم از سوی این اداره انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، در اثر شکستگی به میزان بسیار کوچک یکی از لوله‌های نفت در پنجم آبان ماه جاری و کلمس گذاری آن در ششم آبان انجام شده بود ولی با توجه به نشتی از این شکستگی و بارندگی اخیر باعث شده است که لکه‌های نفتی به اراضی پایین دست این منطقه سرازیر شود.

عبدالهی یادآور شد: بر اساس مشاهدات و پایش صورت گرفته، این آلودگی نفتی جزئی و حدود ۴۰۰ متر از اراضی حاشیه جاده در سه راهی روستای شول و در نزدیکی شرکت پترو امید همراه با آب بارندگی در بر گرفته است.

مواد نفتی اطراف روستای شول شهرستان گناوه را آلوده کرد

وی گفت: به محض اطلاع از آلودگی نفتی با همراهی کارشناسان اداره از منطقه مورد نظر بازدید به صورت گرفت و در همین رابطه با شرکت نفت و گاز گچساران نامه‌نگاری و تلفنی موضوع گزارش و از آنها خواسته شد، میزان آلودگی و علت آن را مشخص کنند و همچنین ملزم به پاکسازی، جمع آوری و انتقال خاک‌های آلوده به تلمبه خانه گوره شدند.

مواد نفتی اطراف روستای شول شهرستان گناوه را آلوده کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: با توجه به بارندگی اخیر و گِلی بودن منطقه امکان عبور خودرو در حال حاضر به منطقه نبود و مقرر شد که پس از مساعد شدن شرایط زمین، شرکت نفت نسبت به پاکسازی کامل اقدام‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 5353414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha