۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

قانون ارزش افزوده نیازمند اصلاحیه‌های اساسی است

قانون ارزش افزوده نیازمند اصلاحیه‌های اساسی است

یزدـ رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به نقایص بزرگ موجود در قانون ارزش افزوده گفت: این قانون نیازمند اصلاحیه‌های اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار، پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شواری گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و دولتی یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین حجم سرمایه گذاری در کشور توسط بخش خصوصی انجام شده و این بخش اتفاقات خوبی را رقم زده که دولت باید از آن حمایت کند نه اینکه آن را رقیب خود بداند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیازمند حمایت است، افزود: دولت برای حمایت همه‌جانبه باید در بسیاری از امور قدرت تصمیم گیری مستقل به استانها بدهد در حالی که اکنون اغلب مسائل معطوف به تصمیم گیری در پایتخت است و این موضوع باید حل شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: یکی از اهدافی که قانون‌گذار برای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در نظر گرفته، کوچک کردن دولت و توسعه بخش خصوصی است اما این اتفاق هنوز رخ نداده حتی مصوبات شورای عالی سران قوا هم در این راستا نبود که به بخش خصوصی به درستی بها داده شود و درد و دل‌های فعالان بخش خصوصی هم حاکی از این موضوع است.

جوکار بیان کرد: برخی فعالان اقتصادی از وجود مشکلات متعدد در روند کاری خود گلایه دارند و برخی حتی ناچار به تعطیل کردن واحدهای خود شده اند زیرا معتقدند اگر در خانه بنشینند، حداقل سرمایه های فعلی خود را حفظ می کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق یک فاجعه در امر سرمایه گذاری رقم خواهد زد، افزود: باید به سرعت اصلاحات قانونی انجام شود زیرا در بسیاری از موارد قانونی از جمله قانون مالیات بر ارزش افزوده، گلایه های بسیاری وجود دارد که باید حل شود و این قانون نیازمند اصلاحیه های اساسی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: این موضوع که به بخش خصوصی توجه داشته باشیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در شرایط فعلی نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که به مشکلات بخش خصوصی دامن بزنیم.

جوکار تاکید کرد: هم دولت و هم مجلس باید مسائل و مشکلات پیش روی بخش خصوصی را حل کنند و به گلایه های مطرح شده از سوی سرمایه گذاران اهمیت بدهند تا شاهد رشد و توسعه و شکوفایی اقتصادی با حضور پویا و با نشاط بخش خصوصی باشیم.

کد خبر 5116491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha