۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد؛

زرد و آبی شدن وضعیت استان مرکزی در بیستمین روز زمستان

زرد و آبی شدن وضعیت استان مرکزی در بیستمین روز زمستان

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین رنگ بندی شهرستان‌های استان ،۹ شهرستان زرد و ۳ شهرستان آبی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید محمد جمالیان گفت: طبق این تقسیم بندی شهرستان‌های آشتیان، اراک، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان و کمیجان زرد هستند.

وی افزود: سه شهرستان محلات، تفرش و زرندیه نیز به رنگ آبی درآمده‌اند که این اتفاق برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا افتاده است و ناشی از همکاری خوب مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: شرایط کلی استان خوب است اما بسیار شکننده و قابل بازگشت است و می‌تواند به راحتی و به سرعت، به روزهای گذشته که به سختی پشت سر گذاشتیم بازگردد.

جمالیان خاطر نشان کرد: وضعیت جدیدی تحت عنوان رنگ آبی یا کم خطر برای شهرها تعریف شده است که بر این اساس پس از گذر از وضعیت زرد شهرها به یکباره به رنگ سفید نمی‌رسند و به وضعیت آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد کشوری کرونا وضعیت آبی هم به رنگ بندی‌های قبلی اضافه شده است و بر این اساس شهرها از وضعیت زرد (خطر متوسط) به وضعیت آبی یا کم خطر می‌روند و سپس در صورت تداوم شرایط مناسب، به رنگ سفید وارد می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان توصیه کرد با کوچک‌ترین سهل انگاری و یک غفلت ممکن است این رنگ بندی به سرعت تغییر کرده و نارنجی و سپس قرمز شود، که تنها راه، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن واکسن مورد نظر است.

۲ فوتی و شناسایی ۴۳ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

جمالیان اعلام کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۴۳ مورد جدید ابتلاء در ۴۸ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۵۷ نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: از تعداد ۴۳ مورد جدید در استان ۱۲ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ۳۱ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

جمالیان در ادامه افزود: متأسفانه در این مدت ۲ مورد فوتی در اثر ابتلاء به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلاء به این ویروس به یک هزار و ۴۰۲ نفر می‌رسد.

کد خبر 5116578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha