۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶

یک مقام مسئول اعلام کرد

ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان

ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان

مدیربخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی را در جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدرضا خطاطی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌های مراجع بین‌المللی، کشور ما در فهرست پرداخت‌کنندگان یارانه انرژی، با اختلاف زیاد نسبت به دومین کشور، در صدر قرار دارد.

خطاطی گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده در ترازنامه منابع هیدروکربوری کشور در سال ۹۶، ایران سالانه ۵۱ و ۲ دهم میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از یارانه انرژی، در بخش صنعت پرداخت می‌شود، افزود: ۳۴ درصد این یارانه، در حوزه نیروگاهی پرداخت می‌شود.

خطاطی گفت: حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، و صنایع انرژی بر، مانند سیمان و فولاد، بیشترین سهم یارانه انرژی را دریافت می‌کنند و بخش خانگی، تجاری و حمل و نقل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، با تاکید بر اینکه باید از اتلاف منابع انرژی جلوگیری کنیم، گفت: در همین راستا، اقدام‌های اساسی در حال انجام است.

کد خبر 5116652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یلدا IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      5 0
      الهی که به زمین گرم بخورید به آتش قهر خدا در این دنیا و اون دنیا بسوزید از خدا نمی ترسید هر چه زمینه گرونی فراهم می کنید بنزین 3000 تومانی کمه چرا در آمد مردم ما را با کشورهای دیگر نمی سنجید و فقط سراغ قیمت انرژی می روید مردم را که با این نظراتتان له کردید گرونی دلار که مردم را کشت هنوز دلتان خنک ن
    • حامد IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      2 0
      دیگه حالی برای ملت مونده
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      اکثر مردمی هم که کار و تولید می کنند بیش از این مقدار به دولت یارانه می دهند. حداقل حقوق را هم بگویید که باید 20 ملیون تومن شود.
    • نیما IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      انرژی رو که مردم نمیخورن یا میریزن تو ماشین که اکثرا ایرانیهای بی کیفیته که مصرفشون از میانگین جهانی بالاتره و تولیدات خودروسازای دولتیه ۰یا برای گرم کردن خونه استفاده میکنن که اونم وسایل گرمایی بی کیفیت رو مردم خودشون نمیسازن و کار دولته که نظارت کنه و همچنین ساختمانهایی که عایق نیستن و...