۱۹ دی ۱۳۹۹، ۴:۵۲

در واکنش به نحوه برخورد پلیس آمریکا با معترضان؛

بایدن و هریس «استاندارد دوگانه» پلیس آمریکا را محکوم کردند

بایدن و هریس «استاندارد دوگانه» پلیس آمریکا را محکوم کردند

رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و معاون وی برخورد تبعیض آمیز پلیس آمریکا با حامیان جنبش سیاهپوستان از یکسو و معترضان سفیدپوست به نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از سوی دیگر را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا روز پنج شنبه در یک سخنرانی در ایالت دلاوِر خاطرنشان کرد که مقایسه واکنش مجریان قانون به ورود غیرقانونی گروهی از اراذل و اوباش شورشی به ساختمان کنگره با [واکنش همین نیروها به] معترضان جنبش "جان سیاهپوستان ارزش دارد" از یک استاندارد دوگانه حکایت می کند. بایدن در ادامه خواستار رعایت عدالت و برابری در میان نژادهای مختلف در ایالات متحده شد.

رئیس جمهور آینده آمریکا در جریان معرفی نامزدهای خود برای وزارت دادگستری اعلام کرد که «هیچ کس نمی تواند به من بگوید اگر دیروز گروهی از حامیان جنبش "جان سیاهان ارزش دارد"، اعتراض کرده بودند، به شیوه ای بسیار بسیار متفاوت از گروهی از افراد اوباش و جانی که به کنگره یورش کرده اند، با آنها برخورد نمی شد». وی افزود: همه می دانیم که این مسئله حقیقت دارد، و این غیرقابل قبول است».

گفتنی است که در جریان اعتراض گروهی از حامیان «جنبش جان سیاهپوستان ارزش دارد» در اواسط سال ۲۰۲۰ در سرتاسر آمریکا؛ نیروهای مجری قانون بطور گسترده ای به دهها شهر اعزام شده و برای متفرق کردن جمعیت معترضانی که بطور مسالمت آمیز تظاهرات می کردند، از مواد شیمیایی، گلوله های پلاستیکی و نبرد تن به تن استفاده کرده و حدود ۱۴ هزار تن را نیز بازداشت کردند.

این در حالی است که در شورش چهارشنبه شب در ساختمان کنگره، پلیس شهر واشنگتن دی.سی. تنها ۶۸ نفر را بازداشت کرد که علت بیشتر این بازداشتها شکستن قوانین حکومت نظامی در این شهر بود. این در حالی است که تعداد زیادی اسلحه و مواد منفجره از شورشیان ضبط شده است.

از سوی دیگر، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور منتخب آمریکا و دادستان کل پیشین ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که سیستم قضایی آمریکا به شیوه یکسانی با مردم سیاهپوست و سفیدپوست، فقیر و غنی، برخورد نمی کند و وعده داد که این نابرابری را برطرف کند.

وی روز پنج شنبه در این باره گفت: «چالشی که ما در کشورمان با آن روبرو هستیم بیش از چند اقدامی است که دیروز شاهد آن بودیم».

کامالا هریس در ادامه افزود: «این چالشها در مورد نحوه اصلاح و نحوه ایجاد دگرگونی در یک سیستم قضایی است که برای همه ما بطور مساوی کار کند؛ [زیرا] سیستم قضایی [کنونی] بسته به اینکه شما سیاه باشید یا سفید، تجربه متفاوتی را رقم می زند».

کد خبر 5116758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مراد IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      سر مردم باسنگ درشب میزنن میشکنن فردا تو روز روشن جلو چشم مردم درمان میکنن از یک رو سر شکستن گردن رقیب میندازن از یک رو هم خودشون تومردم خوبه میکنن با درمان زخمی که خودشون باعثش بودن سیاست دموکراتهای آمریکا اینه