۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰

وزیر نیرو:

۹۰ درصد شبکه انتقال فاضلاب تهران تکمیل است

۹۰ درصد شبکه انتقال فاضلاب تهران تکمیل است

وزیر نیرو گفت: ۷ هزار کیلومتر از کل شبکه ۸ هزار کیلومتری انتقال فاضلاب تهران نهایی شده که ۹۰ درصد کل طرح را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی به صد روستا با جمعیت بیش از ۶۲ هزار نفر از استان‌های کردستان، زنجان، البرز و همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شبکه انتقال فاضلاب تهران ۸ هزار کیلومتر است که تا دی ماه سال جاری ۷ هزار کیلومتر آن معادل ۹۰ درصد کل انجام و تکمیل شده است، گفت: به این ترتیب از کل شبکه فاضلاب که یک میلیون و ۵۰ هزار انشعاب را در بر می‌گیرد ۷۰۰ هزار انشعاب آن نصب شده است یعنی ۷۰ درصد انشعابات بهره برداری شده است.

وی افزود: تهران ۲۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب دارد که گنجایش آنها متفاوت است بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب تهران مربوط به تصفیه خانه جنوب تهران با پوشش جمعیتی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و دومین تصفیه خانه بزرگ تهران تصفیه خانه فیروز بهرام با جمعیت تحت پوشش دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

به گفته این مقام مسئول تصفیه خانه فیروز بهرام انشعابات مناطق ۲، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۸ و بخش‌هایی از ۲۱ و ۲۲ را در بر می‌گیرد. ارزش سرمایه این طرح ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

اردکانیان در پاسخ به پرسشی درباره استفاده غیر مجاز ماینرها از ظرفیت برق کشور گفت: استفاده ماینرها از برق آن هم در حالتی که از یارانه قابل توجهی استفاده می‌کنند نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد و از سوی دیگر باید از وزارت صمت مجوزهای لازم را دریافت کنند این در حالی است که تعرفه استفاده شده برای ماینرها رقمی متفاوت و نزدیک به تعرفه برق صادراتی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع که واحدهای تولید کننده رمز ارزی وجود دارد که با در دست داشتن مجوزهای لازم در کشور فعالیت می‌کنند تصریح کرد: طبق گزارش ارائه شده استفاده برق مجاز توسط واحدهای تولید کننده رمز ارز حدود ۳۰۰ مگابایت است در حالی که اوج بار مصرف برق در این روزها حدود ۳۸ هزار مگابایت است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این میزان مصرف مجاز تأثیر چندانی بر میزان مصرف ندارد. البته واحدهایی که به طور غیرمجاز استخراج رمز ارز دارند اقدامشان غیرقانونی است و دستگاه‌های ذیربط باید با آنها برخورد کنند.

به گفته اردکانیان علت خاموشی‌های امروز این است که مصرف گاز بویژه بخش خانگی افزایش یافته و از هموطنان می‌خواهیم با استفاده صحیح از منابع انرژی شرایطی را برای برق رسانی پایدار ایجاد کنند چرا که طبق گزارش‌های موجود، مصرف گاز خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است که به گفته مقامات وزارت نفت حدود ۲ درصد آن مربوط به انشعابات جدید است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه علت خاموشی‌ها مربوط به تأمین سوخت نیروگاه‌هاست، اظهار داشت: در تلاشیم تا این مشکل را حل کنیم و در همین راستا جلساتی بین وزارت نفت و نیرو تشکیل می‌شود. البته لازم است تا هموطنان نیز برای مدیریت این شرایط همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی گفت: امروز آبرسانی به ۱۰۰ روستای کشور در ۴ استان افتتاح شد و حدود ۶۳ هزار نفر از روستاییان ما به نعمت آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا کردند و به این ترتیب طی ۷.۵ سال گذشته تعداد روستاهایی که به آب شرب متصل شدند به ۱۲ هزار و ۴۳۷ روستا با جمعیتی معادل ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید که تا پایان فعالیت دولت این روند ادامه دارد.

کد خبر 5120620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha