۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰

۶۰۰ کارگاه آموزش شهروندی به صورت برخط برگزار شد

۶۰۰ کارگاه آموزش شهروندی به صورت برخط برگزار شد

بیش از ۶۰۰ کارگاه «آموزشی- مهارتی شهروندی» برخط از سوی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از آبان تاکنون برگزار شده که استقبال بیش از ۴۱ هزار نفر را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در یک سال گذشته با توجه به شرایط متأثر از شیوع ویروس کرونا، آموزش غیرحضوری و استفاده از آموزش‌های مجازی و برخط، جایگزین آموزش حضوری شد تا با این رویکرد ابزارهای جدید آموزش، موجب توسعه آن شده و از تعطیلی و توقف آموزش‌ها جلوگیری شود.

بر همین اساس اداره کل آموزش‌های شهروندی، همسو با سایر نهادهای آموزشی و فرهنگساز در انطباق با شرایط آموزشی جدید، بخشی از فعالیت‌های برنامه‌ای طرح «حمایت از مدارس» سال تحصیلی را در قالب کارگاه‌های برخط آموزش‌های مهارتی شهروندی برگزار کرد تا برنامه‌های آموزش‌های شهروندی از طریق این کارگاه‌ها و بدون وقفه برگزار شود.

این کارگاه‌ها در دو بخش «کارگاههای ستادی و متمرکز» و «کارگاههای منطقه ای» و با ۶ محور اصلی ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران، زیست مسئولانه شهری و پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و با ۲۲ عنوان در مناطق ۲۲ شهرداری تهران در حال برگزاری است.

کارگاه‌های «آموزشی-مهارتی شهروندی» با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شده است و از آغاز آبان ماه تاکنون بیش از ۶۰۰ کارگاه ستادی و مناطق با حضور بیش از ۴۱ هزار نفر با عناوین اصلی ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران، زیست مسئولانه شهری، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، دوره مدیریت تیمی، دوره سخنوری و "حال خوب" شهروندان و تأثیر آن بر حال خوب شهر از طریق آگاهی افراد از حقوق و تکالیف شهروندی خود برگزار شده است.

هدف اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در فضای مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا، آشنایی دانش آموزان با مسئولیت‌ها و حقوق شهروندی و بالا بردن سطح آگاهی آنها در محورهای مورد نظر است.

کد خبر 5125852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha