۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۴

رئیس سازمان بسیج مداحان مطرح کرد؛

کمک ۱۱ میلیارد تومانی بسیج مداحان در طرح نهضت کمک مؤمنانه

کمک ۱۱ میلیارد تومانی بسیج مداحان در طرح نهضت کمک مؤمنانه

قزوین- رئیس سازمان بسیج مداحان گفت: کمک مؤمنانه بسیج مداحان کشور در نهضت کمک مؤمنانه مبلغی بیش از ۱۱ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر یوسف ارجونی در نشست خبری که ظهر دوشنبه به میزبانی خبرگزاری مهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: سازمان بسیج مداحان ۱۰ سال است که راه اندازه شده و امروز بیش از ۴۰ هزار عضو در سراسر کشور دارد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور ادامه داد: ۳۲ سازمان بسیج استانی و ۳۲۰ کانون بسیج مداحان استانی در کشور فعالیت می‌کنند و هدف از تشکیل این سازمان تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تربیت و توانمندسازی ستایشگران در تراز انقلاب اسلامی است.

ارجونی ابراز کرد: شناسایی استعدادهای نهفته در استان‌ها و شهرستان‌ها و شکوفاندن این استعدادها و نیز شناسایی جریانات انحرافی و مباحث آسیب‌رسان در این مجموعه ستایشگری و درعین‌حال تولید محتوای خوب در جامعه ستایشگری جز برنامه‌ها و اهدافی است که برای سازمان بسیج مداحان در سراسر کشور تعریف شده است

این مسئول با اشاره به اهم برنامه‌هایی که بسیج مداحان به‌صورت سالانه به آن‌ها می‌پردازد توضیح داد: آموزش نو گلان حسینی و زینبی، تربیت مربی برای آموزش به نو گلان، برگزاری نشست با مدیران هیئت‌های معروف و اثرگذار، برگزاری شب شعر مختص شعرای آئینی، برگزاری سالیانه کنگره ملی شعر آئینی، دیدار با خانواده شهدای مداح، دیدار با رهبر معظم انقلاب و تبیین مواضع ایشان مهم‌ترین اقدامات به‌صورت سالانه این قشر از بسیج است.

ارجونی یادآور شد: بسیج مداحان ۸۷۹ شهید در دوران دفاع مقدس و در قالب شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت تقدیم کشور کرده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: امسال بیماری کرونا و آثار این بیماری موجب شد که بسیج مداحان مانند سایر اقشار بسیج در نهضت کمک مؤمنانه در کنار مردم باشد و در این راستا امسال در دهه اول و دوم فاطمیه امسال ۳۷۶۸۶ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور اهدا شود و نیز ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم به افراد محروم ارائه شده است.

وی افزود: ۲۶۷۱ نفر از مداحان عضو بسیج در این ایام که تعداد مراجعات به سازمان انتقال کمتر بوده است در قالب طرح نذر خون، خون خود را در دوره‌های متعدد اهدا کرده‌اند.

ارجونی با اشاره به سایر اقدامات بسیج مداحان در ایامی که کشور با شیوع بیماری کرونا با آن روبه‌رو بوده است، عنوان کرد: اهدا ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم به محرومان، تهیه ۱۸ جهیزیه برای زوج‌های جوان، ترمیم ۱۸ منزل مسکونی‌ترمیم در خراسان رضوی، ساخت و تکمیل ۲ واحد منزل مسکونی در ایلام و یک واحد در سیستان و بلوچستان و اعزام ۱۲۰ نفر از مداحان به اردوهای جهادی سایر اقدامات این سازمان بوده است

وی مطرح کرد: بسیج مداحان با همراهی بسیج هنرمندان در نظر دارد هم‌زمان با ایام ولادت امیرمومنان در طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد حضور داشته باشد.

ارجونی در خاتمه گفت: حوزه ستایشگری یک حوزه اثرگذار در کشور است و ما تلاش می‌کنیم در این عرصه علاوه بر اثرگذاری مانند سایر اقشار بسیج در کنار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 5130570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha