۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام:

مقدمات حذف دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی در ایلام فراهم شده است

مقدمات حذف دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی در ایلام فراهم شده است

ایلام-مدیرکل تامین اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه مقدمات حذف دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی در ایلام فراهم شده است، گفت: هدف از حذف دفترچه ها گسترش نسخه‌نویسی الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار مهر، سهیلا ملکشاهی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام در بستر فضای مجازی اظهار کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی از اول اسفند در استان ایلام آغاز می‌شود.

وی گفت: مقدمات حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی در ایلام فراهم شده است.

ملکشاهی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در ایجاد این تغییرات شاهد کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها خواهیم بود، افزود: هدف نهایی سازمان، گسترش استفاده مراکز درمانی کشور از سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک است.

وی افزود: با تدابیر اتخاذشده و بسترهای فراهم‌شده برای نسخه‌نویسی الکترونیک، مشکلی در زمینه استمرار ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در این ایام وجود نخواهد داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: به دلیل بیماری کرونا بیشتر خدمات تامین اجتماعی الکترونیکی شده و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به صورت غیرحضوری و الکترونیک خدمات بگیرند.

ملکشاهی افزود: کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش شیوع بیماری، سبب کم کردن هزینه و اتلاف وقت شهروندان شده و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام بیان کرد: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری کرونا را به صورت متمرکز در تهران پرداخت کرده است، آمار خاصی از افرادی که در زمان کرونا از بیمه بیکاری برخوردار شدند در سازمان تامین اجتماعی در دسترس نیست.

ملکشاهی یادآور شد: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، پنج هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده‌اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.

کد خبر 5140961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha