۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

لزوم استفاده از فرصت سواحل مکران/ زیرساخت ها سریع تکمیل شوند

لزوم استفاده از فرصت سواحل مکران/ زیرساخت ها سریع تکمیل شوند

چابهار - رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت های بی نظیر سواحل مکران گفت: همچنان بعضی از زیر ساخت‌های در مسیر توسعه منطقه مکران باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن درویشیان روز یکشنبه در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان این استان در چابهار اظهار داشت: افتتاح دفتر نمایندگی سازمان بازرسی کل کشور در چابهار به دلیل اهمیت فعالیت‌های اقتصادی که در این منطقه انجام می‌شود یکی از اهداف سفر به استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه دیدار با فعالان اقتصادی این منطقه از دیگر اهداف این سفر است، افزود: در این دیدارها مشکلات و موانعی که برای تداوم فعالیت برخی از تولیدی در منطقه وجود داشت بیان شد که عمدتاً مربوطه به دستگاه‌های ملی بود که حتماً این موارد پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: همچنین بخشی از مشکلات هم مربوط به قوانین و مقررات است که به مجلس شورای اسلامی منعکس می‌شود اما آن بخشی از مشکلات که مربوط به فرآیندها و ساختارهای دستگاه‌های اجرایی است باید با همکاری هم بر طرف شوند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه بندر چابهار انجام شده است، گفت: البته همچنان بعضی از زیر ساخت‌های در مسیر توسعه منطقه مکران باید فراهم شود که یکی از آنها تکمیل خط آهن چابهار به زاهدان است.

حجت الاسلام درویشیان تصریح کرد: البته موضوعات زیرساختی فراوان دیگری هم در منطقه مکران وجود دارد که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های متولی تسریع شوند تا این منطقه رونق بیشتری بیابد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های در دست اجرا در بندر چابهار هرچه سریع‌تر باید تکمیل شود، گفت: با توجه به دستورالعملی که ریاست محترم قوه قضائیه در رابطه با ترک وظایف دستگاه‌های اجرایی صادر کردند اگر کوتاهی و قصوری صورت گرفته باشد حتماً موضوع توسط سازمان بازرسی و مراجع قضائی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر سرمایه گذاری در سواحل مکران اظهار کرد: متأسفانه این فرصت‌ها در سال‌های گذشته با وجود شرایط استراتژیک و امتیازاتی که ما نسبت به کشورهای دیگر داریم از دست رفته که امیدواریم در آینده به درستی از آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام کارهای انجام شده و خدمات ارزشمندی که نظام به مردم این منطقه ارائه کرده هنوز راه طی نشده زیاد داریم، تصریح کرد: ما در سازمان بازرسی کل کشور به دنبال ایجاد سامانه‌هایی به منظور ایجاد شفافیت در قوانین، مقررات و عملکردها هستیم.

کد خبر 5141265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha