۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰

امام جمعه ارومیه:

شیوه های مطالبه گری و آتش به اختیاری برای مردم تبیین شود

شیوه های مطالبه گری و آتش به اختیاری برای مردم تبیین شود

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید شیوه های درست مطالبه گری و آتش به اختیاری برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی صبح یکشنبه در نشست فصلی ائمه جمعه استان با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه افزود: شیوه‌های درست عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ای مختلف خصوصاً مطالبه گری و آتش به اختیاری به مردم تبیین شود تا دلسوزان انقلاب وظایف خود را در این قبال بیشتر بشناسند.

وی با اشاره به اینکه تقویت مبانی دینی و معنویت در بین مردم وظیفه اصلی ائمه جمعه در استان است گفت: شرایط کرونایی موجب شد تا برگزاری برنامه‌های اعتقادی و معنوی با مشکل مواجه شود که ائمه جمعه در افزایش شور و نشاط معنوی در این شرایط نیز وظیفه تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف خطیری دارند.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر اینکه توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تبیین این فرمایشات در حوزه‌های مختلف یکی از موضوعات اساسی مطرح در نمازهای جمعه است، عنوان کرد: مسائل مهم سیاسی و اجتماعی باید در تریبون‌های نماز جمعه نورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه ارومیه همچنین بر حفظ اخلاص عمل و تقوا در فعالیت‌های مختلف خصوصاً موضع گیری ها توسط ائمه جمعه استان تاکید کرد، گفت: بعد از پیامبر اسلام وظیفه هدایت برعهده امامان معصوم و پس از آن برعهده علما قرار داده شده است و امام راحل نیز بر همین اساس علیه حکومت طاغوت قیام کرده و انقلاب کردند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن به صراحت دستور داده است که انسان به طاغوت کافر شود اما بعضی از مردم فکر می‌کنند که ایمان آورده‌اند اما دوست دارند که بنده طاغوت شده و از آن تبعیت کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: مسئله مبارزه با طاغوت از مسائل اساسی دین اسلام است لذا وظیفه علمای دین ادامه دادن راه امام خمینی (ره) و حفظ نظام اسلامی و نشر معارف دینی است.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: حفظ نظام اسلامی و نشر معارف دینی دو محور اساسی حوزه‌های علمیه است و حوزه‌های علمیه باید روحیه انقلابی در خود حفظ کرده و در جامعه تسری بخشند.

کد خبر 5146478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha