۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

بارش پراکنده باران در استان بوشهر/ دریا طوفانی می‌شود

بارش پراکنده باران در استان بوشهر/ دریا طوفانی می‌شود

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از بارش پراکنده باران در استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و گفت: طی این مدت دریا کاملاً مواج و طوفانی است.

فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز تا اوایل وقت فردا وزش بادهای شمالی در فراساحل مرکزی و جنوبی استان همچنان تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: تا روز چهارشنبه، دمای هوا در مناطق مختلف استان روند افزایشی خواهد داشت.

دریا کاملاً مواج و طوفانی می‌شود

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جو سرعت وزش جریانات بر روی دریا به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریا کاملاً مواج و طوفانی است.

شکوهی‌پور بیان کرد: طی این مدت نیز وقوع بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کاهش دما در سطح استان

وی افزود: از روز پنجشنبه با شروع وزش جریانات شمال غربی روند کاهش دما در سطح استان آغاز می‌شود و انتظار می‌رود طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا به طور محسوسی کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی ساعات آینده آسمان استان غالباً صاف همراه با غبار محلی و در طول روز گاهی وزش باد، در برخی نقاط وقوع پدیده مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

ارتفاع موج به ۱.۵ متر می‌رسد

وی گفت: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل وقت فردا بر روی دریا در فراساحل جنوبی شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور اظهار داشت: در این مدت ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و طی ساعاتی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا در فراساحل جنوبی گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5146679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha