فراخوان معترضان در میانمار به اعتصاب عمومی علیه کودتا

فراخوان معترضان در میانمار به اعتصاب عمومی علیه کودتا

مخالفان کودتای نظامی در میانمار فراخوانی برای اعتصابات عمومی و ادامه اعتراضات خیابانی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازرویترز، مخالفان کودتای نظامی در میانمار امروز دوشنبه فراخوانی برای اعتصابات عمومی و ادامه اعتراضات خیابانی صادر کرده اند و این در حالی است که مقامات این کشور در پی کشته شدن دو تن از معترضان در روز شنبه هشدار داده‌اند که این رویاروییها به بهای جان افراد بیشتری تمام خواهد شد.

ژنرال‌های میانمار علی‌رغم استقرار نیروهای بیشتر در خیابان‌ها و وعده برگزاری انتخابات، هنوز نتوانسته‌اند اعتراضات روزانه و جنبش نافرمانی مدنی علیه کودتا را متوقف کنند.

کودتای نظامیان در میانمار به بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر این کشور و سرنگونی دولت وی انجامیده است.

رویترز می نویسد: در کشوری که مردم خیلی به خوش یمنی و بدیمنی روزها اعتقاد دارند، برای معترضان روز ۲۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۲/۲/۲۰۲۱) یعنی امروز معنای خاصی دارد و آنها این روز را با ۸/۸/۱۹۸۸ مقایسه می‌کنند که نسل گذشته در آن روز اعتراضات گسترده‌ای را علیه حکومت نظامی وقت ترتیب داد.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی میانمار، نسبت به انجام اعتراضات در روز دوشنبه هشدار داد و اعلام کرد: «معترضان می‌خواهند مردم را تحریک کنند و به ویژه به احساسات نوجوانان و جوانان متوسل شوند که به تقابل [با نیروهای امنیتی] روی بیاورند، امری که به بهای جان آنها تمام می‌شود».

بسیاری از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، انگلیس و آلمان کودتا در میانمار را محکوم کرده‌اند. شب گذشته نیز وزیر خارجه ایالات متحده به حکومت نظامی میانمار در رابطه با اقدامات خشونت‌آمیز آن علیه معترضان هشدار داد.

کد خبر 5153121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha