۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴

با حضور مجازی رییس جمهور؛

آزادراه غدیر به بهره‌برداری رسید

آزادراه غدیر به بهره‌برداری رسید

قزوین- با حضور مجازی حسن روحانی آزادراه آبیک به چرمشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر صبح پنجشنبه آزادراه غدیر که مسیر ارتباطی آبیک به چرمشهر است با حضورحسن روحانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بابک لارتی معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در این مراسم اظهار کرد: طراحی و ساخت این آزادراه و همچنین تامین ۷۰ درصد اعتبار ساخت این آزادراه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده و امیدواریم با افتتاح آن شاهد کاهش بار ترافیکی در محور قزوین به کرج و تهران باشیم.

وی با بیان اینکه این آزادراه ۴ قطعه ترافیکی دارد افزود: این آزادراه با اعتباری بالغ بر ۷ سال در مدت زمان ۵ سال ساخته شده و برای ساخت آن از بیش از ۲ میلیون تن آسفالت و ۷۶۰ هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: با افتتاح این آزاد راه، آبیک به چرمشهر ورامین متصل خواهد شد و زمینه کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین- کرج و همچنین باز شدن گره ترافیکی پل فردیس فراهم خواهد شد.

لارتی اضافه کرد: آزاد راه غدیر که از آزاد راه قزوین به تهران در محدوده شهر آبیک آغاز می‌شود ۱۵۸ کیلومتر طول داشته و در حوالی شهرک صنعتی چرمشهر ورامین به آزاد راه قم- گرمسار متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: آزادراه غدیر با داشتن ۸ تبادل بزرگ، ۱۰ پل تقاطع با راه آهن و راههای فرعی و ۳ پل رودخانه‌ای در مسیر خود همه شریانهای آزاد راه غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به استان‌های البرز و تهران را قطع خواهد کرد.

معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در پایان یادآور شد: این آزاد راه دارای دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر است که با ۲۳ دستگاه پل اصلی، ۶۷۵ دستگاه آب‌رو و زیرگذر و دو تونل به طول ۴۳۵ متر در زیر آزاد راه کرج - قزوین احداث شده است.

گفتنی است آزادراه غدیر با ۵ آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی کشور ارتباط داشته و از این پس به عنوان یک قطعه استراتژیک در حمل و نقل و ترانزیت کشور نقش ایفا خواهد کرد.

کد خبر 5156036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خواننده IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      0 0
      این آزادراه با اعتباری بالغ بر ۷ سال در مدت زمان ۵ سال ساخته >?