۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴

استاندار کرمانشاه:

تلاش های جامعه پزشکی به کنترل کرونا در کرمانشاه کمک کرده است

تلاش های جامعه پزشکی به کنترل کرونا در کرمانشاه کمک کرده است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: تلاش های جامعه پزشکی به کنترل ویروس کرونا در کرمانشاه کمک کرده است و اگر کادر درمان نبود آمار فوتی ها خیلی بیشتر می شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند در آئین تجلیل از جهادگران عرصه سلامت و تلاشگران طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که به مناسبت سالروز شهادت دکتر رهنمون و روز بسیج جامعه پزشکی که در سالن اجتماعات مجتمع بعثت برگزار شد؛ اظهار کرد: تجلیل از تلاشگران و جهادگران عرصه سلامت یک اقدام خوب و پسندیده است که از سوی مجموعه سپاه نبی اکرم (ص) و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است و بسیار شایسته تقدیر است.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرموند انقلاب ما انفجار نور بود و پیشرفت‌های شگفت‌آور علم پزشکی در ایران پس از پیروزی انقلاب جلوه‌ای از این انفجار نور است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در پیش از انقلاب وضعیت به گونه‌ای بود که اغلب پزشکان، هندی و بنگلادشی بودند و پس از پیروزی انقلاب یک توجه بسیار زیادی به توسعه علم پزشکی صورت گرفت و پیشرفت‌های شگرفی در این عرصه حاصل شد.

بازوند جامعه پزشکی کشور را متشکل از نخبگان طراز اول دانست و گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی در یک رقابت سخت پذیرفته می‌شوند و از جوانان نخبه کشور هستند.

وی بیان کرد: امروزه پیچیده‌ترین عمل‌های پزشکی دنیا به راحتی در ایران انجام می‌شوند و بسیاری از افراد خارجی به دلیل پیشرفته بودن و ارزان بودن خدمات پزشکی، برای درمان به ایران می‌آیند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش به تجلیل از خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: این عزیزان ایثارگر و فداکار در سال‌های جنگ تحمیلی با کمترین امکانات پزشکی، در پشت جبهه‌ها جان هزاران زخمی را نجات دادند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: زلزله کرمانشاه تنها زلزله‌ای بود که هیچ فرد مصدوم و آسیب دیده‌ای بعد از انتقال به بیمارستان، فوت نکرد و همه بهبود یافتند که این نشان از مسئولیت‌پذیری و ایثارگری این عزیزان دارد و در جریان بحران سیل نیز با تلاش این عزیزان شاهد بروز بیماری فراگیر و اپیدمی خاصی نبودیم.

وی جامعه پزشکی را در خط مقدم مقابله با بحران کرونا دانست و خاطر نشان کرد: در طول یک‌سال اخیر این عزیزان، جان خود را به خطر انداختند تا سلامت همشهریان به خطر نیفتد و ما همه قدردان این از خودگذشتگی‌ها و تلاش‌های جهادگرانه و مخلصانه هستیم و بی گمان تاریخ از ایثارگری‌های جامعه پزشکی به نیکی یاد خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۴۸۵ نفر از مردم استان کرمانشاه بر اثر کرونا جان باخته‌اند و اگر تلاش‌های شبانه روزی جامعه پزشکی نبود بی‌گمان این آمار خیلی بیشتر می‌شد.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جامعه پزشکی، شاخص‌های استان کرمانشاه در حوزه مقابله با بحران کرونا بسیار مطلوب است و این حاصل اقدامات و ایثارگری‌های جامعه پزشکی است.

بازوند به خطر شیوع ویروس مرگبار کرونا انگلیسی در جامعه اشاره کرد و تاکید کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل جدی رعایت نشود ممکن است عید بسیاری از شهروندان عزیز ما تبدیل به عزا شود.

کد خبر 5161245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha