۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۰۸

استاندار گیلان مطرح کرد؛

تحقق هدفگذاری اشتغالزایی سال ۹۹ در گیلان

تحقق هدفگذاری اشتغالزایی سال ۹۹ در گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به تحقق ۱۱۷ درصدی هدفگذاری اشتغالزایی امسال در استان، گفت: بیش از ۱۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با اشاره به تعریف و اجرای طرح‌های بزرگ در حوزه عمرانی، اقتصادی، اشتغال در استان، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا طرح‌های تعریف شده تا پایان کار دولت به بهره برداری برسد.

وی همچنین به هدفگذاری ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی از ابتدای امسال در استان گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون با تلاش همه دستگاه‌های شاهد تحقق ۱۱۷ درصدی یعنی معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای امسال توسعه ۲۶۱ روستا و برای سال آینده ۳۳۰ روستا هدفگذاری شده است، گفت: توجه به توسعه روستاها و ایجاد اشتغال از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها اعم از دولتی و خصوصی برای کمک به حوزه بهداشت و درمان و تکمیل پروژه‌های درمانی برای تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان در این ایام استفاده کنیم.

زارع با بیان اینکه استان گیلان در حوزه علمی و فناوری نیز ظرفیت‌های بسیاری به ویژه در زمینه نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص دارد، گفت: وجود این ظرفیت پشتوانه خوبی برای تأمین نیازهای علمی و پژوهشی سایر استان‌ها است.

وی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان برای حل مشکلات در استان گیلان، افزود: فعالیت‌های پژوهشی در گیلان باید بر اساس نیاز استان و ارتقای کمی و کیفی کیفیت محصولات تولیدی باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه عملیاتی شدن تحقیقات پژوهشی در پیشرفت و توسعه استان، اثربخش است، اظهار کرد: توجه به سند آمایش سرزمینی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ها بر مبنای قابلیت‌های منطقه‌ای باید مورد توجه همه مدیران و مسئولان استان باشد.

کد خبر 5168844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha