۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

اعتراض ها جواب داد/ حق آبه خوزستان مورد بازنگری قرار می گیرد

اعتراض ها جواب داد/ حق آبه خوزستان مورد بازنگری قرار می گیرد

اهواز- رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از دستور وزیر نیروی کشور برای بازنگری حق آبه این استان خبر داد.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور وزیر نیروی کشور تشکیل شد که در این راستا باید از موضع‌گیری استاندار خوزستان و مسئولان سازمان‌های جهاد کشاورزی و آب برق استان در این خصوص قدردانی کنیم.

وی افزود: در این جلسه تعیین حق آبه کشاورزی استان خوزستان با درخواست استاندار و مجمع نمایندگان برای بازنگری به استان برگردانده شد تا بعد از سه هفته و با نظرات کارشناسی آن را به وزارت نیرو ارسال کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در بازنگری نیز تأکید بر این است که همان سند قبلی (تعیین ۲۲ میلیارد مترمکعب برای حق آبه کشاورزی خوزستان) که به شکل کارشناسی و با احتساب حداقل نیاز استان تدوین شده است، ملاک قرار بگیرد و همین تعیین میزان مجدداً درخواست شود.

حسینی یادآور شد: از مسئولان وزارت نیرو خواستار این هستیم تا سندی را که بعد از مدت‌ها با کارشناسی متخصصان سازمان‌های مربوطه تهیه شده است، مورد پذیرش قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: مسئولان وزارت جهاد نیز باید مدعی تحقق این میزان درخواستی حق آبه برای استان با رتبه اول تولیدات محصولات کشاورزی باشند؛ از وزاری نیرو و جهاد کشاورزی نیز خواستار پذیرش سند ارائه شده از سوی استان خوزستان هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان هشدار داد: تذکر جدی به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص یکی از مشاورانش داده شد چون در جلسه تصمیم‌گیری برای سند آب موضع‌گیری خوبی نسبت به استان خوزستان نداشت.

کد خبر 5170901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مراد قاسمی بابااحمدی(حموله) IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      همچنین مدیریت آب استان بختیاری مستقل و سلطه آب منطقه ای استان اصفهان بر چیده و خارج گردد و جغرافیا و منابع آب و خاک و منابع و معادن استان های لر تبار و لر نشین استان بختیاری و استان لرستان و استان کهگلویه و بویر احمد بر گردانده شود و ین منابع مستقل و خود مختار و در اختیار مردمان خود لرستانات قرار بگ
    • مراد قاسمی بابااحمدی(حموله) IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      آب را از خلیج همیشه فارس انتقال دهند به اصفهان چگونه است که نفت استان خوزستان که سرزمین لرتباران با غیرت بختیاری و عرب تباران با غیرت می باشد با لوله گذاری به طول پانصد کیلومتر انتقال داده اند به استان اصفهان که این باز خود نوع دیگری از غارت گری استان اصفهان می باشد که هیچ سهمی را از این انتقال نفت