۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶

استاندار زنجان:

نظارت میدانی تیم‌های ویژه در امر تنظیم بازار تقویت شود

نظارت میدانی تیم‌های ویژه در امر تنظیم بازار تقویت شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: نظارت میدانی تیم‌های ویژه در امر تنظیم بازار بیش از گذشته تشدید پیدا کند. 

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط کنونی به دنبال ایجاد تعدیل در بازار برای برخی از اقلام مورد نیاز مردم هستیم، گفت: مهم‌ترین موضوع در شرایط کنونی، بحث تشدید نظارت‌ها است که معتقدیم باید بیش از پیش از سوی تیم‌های ویژه جدی گرفته شود.

وی ایجاد صف‌های طولانی برای برخی از اقلام از جمله مرغ گرم را چندان جای نگرانی ندانست و افزود: در خصوص نحوه توزیع برخی از اقلام مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال به ویژه روغن‌نباتی و مرغ گرم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید آمار دقیقی از چگونگی این توزیع در شرایط کنونی و ماه‌های گذشته ارائه دهد.

حقیقی با یادآوری اینکه موضوع تنظیم بازار در استان به جد دنبال شده و در همین راستا تیم‌های ویژه نظارت در شهرستان‌ها تشکیل شده است تا به امر نظارت بر بازار اقدام کنند، تصریح کرد: آنچه که در زمینه نظارت تیم‌های ویژه بر بازار اهمیت دارد، موضوع نظارت‌های میدانی است که در این خصوص سایر دستگاه‌ها نیز باید ورود پیدا کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ورود میدانی در خصوص نظارت بر امر تنظیم بازار، یکی از اولویت‌های استان بوده و هیچ دستگاهی نباید در این زمینه کوتاهی کند، ادامه داد: بسیج اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق بازرگانی و سایر دستگاه باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

حقیقی با بیان اینکه به هیچ‌کس اجازه ایجاد اختلال در توزیع مایحتاج عمومی مردم را نداده و با این موضوع به جد برخورد خواهد شد، اظهار کرد: اصنافی که به هر دلیلی اقدام به گران‌فروشی کنند، واحد صنفی آن‌ها با اعمال نظر تعزیرات حکومتی استان تا پایان تعطیلات نوروزی پلمب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مواردی که به شدت با آن برخورد خواهد شد، موضوع احتکار است، بیان کرد: با تشدید بازرسی‌ها از بازار، میزان این گونه اقدامات کاهش خواهد یافت، به همین خاطر انتظار داریم در این زمینه هیچ دستگاهی کوتاهی نکرده و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، از توزیع میوه شب عید به صورت گسترده در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقدیم در این زمینه نباید هیچ‌گونه تعللی وجود داشته باشد؛ چرا که توزیع میوه شب عید بعد از این ایام به هیچ وجه سودمند نیست.

کد خبر 5171083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha