۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹

امام جمعه بجنورد:

مسئولان پیش از اعتراض مردم مشکلات را حل کنند

مسئولان پیش از اعتراض مردم مشکلات را حل کنند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان پیش از آنکه صبر مردم در برابر مشکلات لبریز شود برای حل مشکلات معیشتی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها باید در کنار انتقادات نسبت به ناکارآمدی‌ها، عملکردهای مثبت را نیز بیان کنند و این روحیه باید در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: حتی در قرآن نیز نقد منصفانه و امر به معروف و نهی از منکر حتی نسبت به حاکمیت نیز مهم تلقی شده است و تشکل‌ها و رسانه‌ها باید با در نظر گرفتن تحلیل و منطق درست، مسائل و مشکلات جامعه را بیان کنند و در بیان این مشکلات نیز از دایره عدالت خارج نشوند.

وی افزود: در انتقاد به دیگران ملاک ما باید حفظ احترام متقابل باشد و نباید انتقادات نسبت به دیگران حتی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی رنگ و بوی تحقیر و تخریب داشته باشد.

حجت الاسلام نوری در ادامه به ائمه جمعه و جماعات نیز توصیه کرد که در بیان انتقادات دلسوزانه عمل کنند و نگاه‌های مشفقانه را در بیان آن در نظر داشته باشند.

امام جمعه بجنورد عدالت اقتصادی را در جامعه اسلامی مهم توصیف کرد و گفت: مسؤولان ما باید پیش از آنکه مردم نسبت به مشکلات اقتصادی صبرشان لبریز شود، آنها را شناسایی و رفع کنند و اینکه مسؤولان منتظر گلایه مردم باشند و پس از آن بخواهند وارد عمل شوند، این رسیدگی نمی‌تواند رضایت مردم را جلب کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، بارها در سخنرانی‌های خود به توصیه کردن همدیگر، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری تاکید دارند و جامعه‌ای سود می‌برد که مردم همدیگر را به حق و استقامت در برابر دشمنان توصیه کنند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی گفت: البته کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند؛ باید شرایط لازم را برای این کار داشته باشند و یکی از مهمترین خصلت‌ها برخورداری از منطق است.

کد خبر 5173167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha