۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس مقررات‌زدایی را به نفع بهبود محیط کسب و کار می‌داند

مجلس مقررات‌زدایی را به نفع بهبود محیط کسب و کار می‌داند

اردبیل - نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی مقررات‌زدایی را در راستای توانمندسازی اقتصاد کشور و بهبود محیط کسب و کار می‌داند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدائی‌ها» اظهار کرد: مجلس در سال جدید تمام تلاش خود را در قالب کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تشکیل شده به کار می‌گیرد تا در مسیر تولید و اشتغال تمام قوانین و مقررات مزاحم و مانع‌آفرین را برطرف کرده و به تقویت زنجیره تولید در کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در کشور با تشدید تحریم بیگانگان و شرایط کرونایی روبرو هستیم اما در این موقعیت حساس آنچه که به بهبود تولید داخلی به عنوان مؤلفه کلیدی کمک خواهد کرد تسهیل در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات است که این عوامل می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته در اغلب نشست‌هایی که با سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان داشتیم همه آنها به کارشکنی‌های مدیران اجرایی، بانکی و نهادهای دولتی در فرآیند صدور مجوزها به عنوان عامل اصلی رنجش و آزردگی خاطرشان اذعان کرده و از نمایندگان مردم خواستند تا به هر شکل ممکن در مجلس گره‌گشایی از این مشکلات انجام شود.

موسوی بیان کرد: به عنوان الگوی راهبردی حمایت از تولید دولت و مجلس باید متناسب با مزیت‌های منطقه‌ای و سرزمینی قوانین زائد را از دایره حمایت از تولید برداشته و به تقویت نهاد اقتصادی کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ اولین دستور کار مجلس و کمیسیون اقتصادی بر محور و اساس مقررات‌زدایی و برطرف کردن موانع تولید اختصاص می‌یابد تا ما بتوانیم در پالایش دقیق مسیر تولید را هموار و به اشتغال جوانان کمک کنیم.

موسوی گفت: استان اردبیل استانی کمتر توسعه یافته و فاقد صنایع مادر است و اگر می‌خواهیم در سال‌های آینده به توانمندی این حوزه کمک کنیم باید مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، گمرک و مالیات تمام قوانین و مقرراتی که مانعی در مسیر تولید هستند را برداشته و بیش از هر زمان دیگر با احساس مسئولیت به افزایش تولید این حوزه کمک کنیم.

کد خبر 5173764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha