۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم بهره گیری از تجهیزات و فناروی روز در هواشناسی

لزوم بهره گیری از تجهیزات و فناروی روز در هواشناسی

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم هواشناسی بهنگام و درست در زندگی مردم، بر ضرورت بهره گیری و استفاده از تجهیزات و فناروی های روز در این سازمان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره کل هواشناسی استان گیلان به مناسبت روز هواشناس، اظهار کرد: هواشناسی در ابعاد مختلف زندگی بشر تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه دنیای اسلام در علوم جغرافیایی دانشمندان بزرگی داشته است، افزود: در این دوره نیز استادان بزرگی در حوزه جغرافیا به ویژه هواشناسی فعالیت کرده و می‌کنند.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی این استان مردم بیش از همه به گزارشات هواشناسی توجه می‌کنند، گفت: دادن اطلاعات درست و بهنگام می‌تواند نقش مهمی در فعالیت‌های مردم به ویژه کشاورزان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال روز جهانی هواشناسی با عنوان «اقیانوس، وضع هوا و اقلیم ما»، اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی گیلان، وجود بنادر فعال و انجام سفرهای دریایی، عنوان امسال روز جهانی هواشناسی را برای این استان دارای اهمیت بیشتری می‌کند.

استاندار گیلان به ساختارمند شدن سازمان هواشناسی در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: باید تلاش شود تا این سازمان از نظر تجهیزات و امکانات نیز به روز بوده و از فناوری‌های روز بهره مند شود.

زارع بر لزوم تقویت و توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی گیلان تأکید و با بیان اینکه شبکه ایستگاه‌های باران‌سنجی خودکار و نیز تجهیز ایستگاه‌های استان باید تقویت و توسعه یابد، افزود: گیلان باید به برف سنج خودکار نیز مجهز شود.

وی ادامه داد: استفاده بیشتر از تجهیزات و فناوری‌های روز در سازمان هواشناسی می‌تواند توانمندی کارشناسان این سازمان را در پیش بینی دقیق شرایط افزایش دهد.

کد خبر 5175058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha