۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷

فرماندار شهرستان ایذه خبر داد؛

کمبودامکانات درمانی در ایذه/ مسیر ورودی‌های اماکن گردشگری مسدودشد

کمبودامکانات درمانی در ایذه/ مسیر ورودی‌های اماکن گردشگری مسدودشد

ایذه- فرماندار ایذه گفت: به دلیل افزایش مراجعه بیماران کرونایی، بیمارستان ایذه با کمبود امکانات درمانی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نبوتی عصر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان ایذه گفت: رفتارهایی از قبیل حضور در تجمع‌ها، برگزاری مراسم، استفاده نکردن از ماسک و… سبب افزایش آمار مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ‌ومیر در این شهرستان شده است.

وی افزود: هم اکنون ۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان شهدای ایذه بستری شدند؛ همچنین حدود ۶۰۰ نفر نیز شامل افراد بیمار سرپایی، افراد سالمند و یا در معرض ابتلاء در منزل قرنطینه هستند.

نبوتی اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته روزانه بالغ‌بر ۸۰۰ تست کرونا در شهرستان ایذه انجام می‌شود و همه کسانی که تست آنها مثبت است، رهگیری خواهند شد و از افراد در تماس مستقیم آنها نیز تست کرونا گرفته می‌شود.

بنا به گفته وی، روزانه بالغ‌بر ۸۰ بازدید توسط مرکز بهداشت و هلال احمر صورت می‌گیرد.

فرماندار ایذه گفت: از امروز ورودی اشکفت سلمان، کهشور، کول فرح و میدان حضرت ولیعصر مسدود می‌شود و از فردا خاک‌سپاری اموات بدون تجمع صرفاً از ساعت پنج تا هفت صبح و یا هشت شب به بعد خواهد بود و خارج از این اوقات، جنازه تحویل داده نخواهد شد.

نبوتی بیان کرد: به رغم انجام این اقدامات چنانچه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، زنجیره انسانی ویروس کرونا قطع نخواهد شد و روند ابتلاء و مرگ‌ومیر افزایشی خواهد بود.

فرماندار ایذه گفت: با رهگیری‌های صورت گرفته از ۴۶ نفری که هم اکنون در بیمارستان بستری هستند، ۳۸ نفر آنها در مراسم عزا و عروسی و دورهمی‌های خانوادگی به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی یادآور شد: امکانات بیمارستان از جمله کپسول اکسیژن بسیار محدود است و به دلیل درگیر بودن کل استان تهیه این امکانات از دیگر نقاط بسیار سخت شده است و کادر درمان نیز با حضور مستمر در بخش‌های کرونایی به شدت تحت فشار و سختی کار قرار دارند.

نبوتی گفت: از همه شهروندان ایذه اعم شهری و روستایی درخواست می‌شود که مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در مراسم‌ها و اجتماع‌ها به شدت پرهیز کنند.

فرماندار ایذه انتقاد کرد: این رویکرد درستی نیست که افرادی از جامعه بدون توجه به قانون، مرتب در مراسم‌ها و اجتماع‌ها و مهمانی‌ها شرکت کنند و با این کار خود، آمار مبتلایان به کرونا را افزایش دهند و بعد انتظار داشته باشند مسئولان ذی‌ربط مرتب تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی بیشتری تهیه و آماده نمایند،

نبوتی افزود: این عمل و تفکر غیرمنطقی است و هم با توجه به شرایط فعلی کشور، امکان‌پذیر نیست؛ لذا بهترین راه چاره مراعات ضوابط و مقررات توسط مردم و مدیریت و کنترل احساسات و عواطف خود و شرکت نکردن در مراسم‌ها به طور قطعی و جدی است.

وی گفت: خطر کرونا روز به روز جدی‌تر می‌شود و فکر نکنیم که ما مستثنا هستیم و مبتلا نمی‌شویم چرا که احتمال ابتلاء به ویروس جهش یافته به شدت افزایش یافته و همه ما در معرض خطر ابتلاء به این بیماری قرار داریم.

کد خبر 5175378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha