۶ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۴۶

با محور تغییرات آب و هوایی در جهان؛

بایدن رؤسای جمهور چین و روسیه را به گفتگو دعوت کرد

بایدن رؤسای جمهور چین و روسیه را به گفتگو دعوت کرد

رئیس جمهور ایالات متحده از رؤسای جمهور چین و روسیه برای گفتگو پیرامون تغییرات آب و هوایی در جهان دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده از رؤسای جمهور چین و روسیه برای شرکت در یک نشست جهانی با موضوع تغییرات آب و هوایی در ماه آوریل دعوت کرد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در زمره ۴۰ رهبر جهان هستند که برای شرکت در این نشست- که قرار است ۲۲ و ۲۳ آوریل برگزار شود- دعوت شده‌اند.

بایدن به خبرنگاران گفت که هنوز با این دو مقام خارجی در مورد این نشست صحبت نکرده است، «اما آنها می‌دانند که به این نشست دعوت شده‌اند».

لازم به ذکر است که برگزاری نشست سالانه تغییرات آب و هوایی در «روز زمین» بخشی از تلاش‌های دولت بایدن برای گنجاندن موضوع تغییرات آب و هوایی در رأس اولویت‌ها است. این نشست قرار است که با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به طور مجازی برگزار شده و برای تماشای عمومی به طور زنده پخش شود.

دعوت بایدن از همتایان روس و چینی خود در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنج شنبه در نخستین کنفرانس خبری خود از زمان تصدی این مقام، پوتین و شی را حامیان حکومت استبدادی خواند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که هدف اصلی نشست روز زمین و یک گردهمایی جداگانه در شهر گلاسگو اسکاتلند در ماه نوامبر تقویت تلاش‌ها برای دستیابی به هدف محدودسازی روند گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سلسیوس است.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین گفت می‌خواهد اطمینان یابد که ایالات متحده تا پیش از سال ۲۰۵۰ به اقتصاد ۱۰۰ درصد متکی به انرژی پاک دست یافته و میزان انتشار گاز گلخانه‌ای در این کشور به صفر برسد.

کد خبر 5176279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha