۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۲۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

زنگ خطر موج چهارم کرونا در استان مرکزی به صدا درآمد

زنگ خطر موج چهارم کرونا در استان مرکزی به صدا درآمد

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به تعداد مبتلایان در روزهای گذشته و تعداد ۲۵۷ مورد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته، قطع به یقین وارد فاز چهارم کرونا ویروس در استان مرکزی شده ایم.

سید محمد جمالیان، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت علاوه بر خمین و دلیجان، شهرهای اراک و ساوه نیز به شرایط نارنجی کرونا تغییر وضعیت داده‌اند.

وی ادامه داد: روند بستری در بیمارستان‌های استان صعودی شده و آمار مراجعین سرپایی به شدت در حال افزایش است، بنابراین مراقبت جدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

موج چهارم کرونا در استان مرکزی به وقوع پیوسته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به آمار و ارقام و افزایش روند بیماران سرپایی و بستری، موج چهارم در استان مرکزی به وقوع پیوسته است و باید برای این موضوع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

جمالیان هشدار داد: با توجه به تعداد مبتلایان در روزهای گذشته و تعداد ۲۵۷ مورد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته، قطع به یقین وارد فاز چهارم کرونا ویروس در استان شده‌ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با هوشیاری مردم شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم و ساده انگاری و بی اعتنایی به توصیه‌های بهداشتی سبب عزادار کردن خانواده نشود چرا که می‌توان با تلاش مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فاجعه‌ای بزرگ‌تر جلوگیری کرد.

مردم به هشدارها و توصیه‌هایی که در مورد کرونا ویروس می‌شد کم‌اعتنا شده بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به اطلاعات مذکور و همسایگی استان‌های قرمز و نارنجی با استان مرکزی و مراودات اجتماعی بسیار با این استان‌ها و عادی انگاری مردم، افزایش ترددها و دید و بازدید و مسافرت‌ها، این شرایط برای استان که به دور از انتظار نبوده و به وقوع پیوسته است.

جمالیان تاکید کرد: متأسفانه مردم به هشدارها و توصیه‌هایی که در مورد کرونا ویروس می‌شد کم‌اعتنا شده بودند و حال درگیر با ویروسی شده‌ایم که آنچنان رفتار پیچیده‌ای هم ندارد بلکه فقط منتظر فرصتی است تا با عادی انگاری مردم دوباره در جامعه اظهار وجود کند.

کد خبر 5177703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha