۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۵۱

استاندار خراسان جنوبی:

۵۴ میلیارد تومان پروژه ورزشی درخراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

۵۴ میلیارد تومان پروژه ورزشی درخراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سفر وزیر ورزش و جوانان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری چهارشنبه شب در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در شهرستان مرزی زیرکوه بیان کرد: ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی در سفر وزیر ورزش و جوانان تا عصر پنجشنبه، در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار این پروژه ها را ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: همچنین ۱۱ پروژه با اعتباری با بیش از ۳۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه وسعت خراسان جنوبی و پراکندگی جمعیت خدمت رسانی ها را سخت می کند، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری ها و تلاش های انجام شده در سال‌های گذشته، خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی هم اقدامات خوبی انجام ‌شده است. 

وی با اشاره به پتانسیل های خراسان جنوبی در ذخایر بزرگ معدنی، بیان کرد: همچنین این استان دارای پتانسیل های بالقوه ای در زمینه محصولات خاص کشاورزی شامل زرشک، زعفران و عناب، توسعه کشت گلخانه‌ای و گردشگری دارد.

ملانوری با اشاره به وجود چهار اثر جهانی و بیش از ۹۰۰ اثر ملی در استان، اظهار کرد: دو کریدور اصلی که خراسان جنوبی را به استان‌های دیگر وصل می کند، می‌تواند نقش مهمی را در صنعت گردشگری استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه وجود هفت پدر علم ایران، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و نخبگان و علوم مختلف نشان از ظرفیت توسعه‌ای در این استان است، گفت: متاسفانه با وجود این ثروت‌ها، از کمبودهایی هم رنج می‌بریم.

ملانوری با گلایه از وجود مشکلات خاص در بخش جاده‌ای، ارتباطات و فرآوری محصولات کشاورزی، گفت: در حال حاضر از معادن استان هم بهره‌برداری لازم انجام نمی‌شود.

وی با بیان‌ اینکه در راستای مصوبات تیر سال گذشته، ۳۱ پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی مصوب شد، گفت: در راستای طرح های جهش تولید هم ۷۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته که امید است نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود.

کد خبر 5178857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha