۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱

به دلیل درگیری های قومی؛

در دارفور وضعیت فوق العاده اعلام شد

در دارفور وضعیت فوق العاده اعلام شد

در پی درگیری های خونین قبیله ای در ایالت دارفور غربی که دهها کشته و زخمی برجای گذاشته، در این منطقه وضعیت فوق العاده اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سودان در پی درگیری های خونین قبیله ای در ایالت دارفور غربی که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

شورای امنیت و دفاع سودان روز دوشنبه طی نشستی به ریاست عبدالفتاح البرهان، وضعیت فوق العاده در ایالت دارفور غربی اعلام و اتخاذ هرگونه اقدام لازم برای پایان دادن به درگیری های قبیله ای را به نیروهای انتظامی تفویض کرد.

«ابراهیم یس» وزیر دفاع سودان نیز در پی این نشست از تشکیل کمیته عالی برای مقابله با هرگونه نقض مفاد توافق صلح خبر داد.

منابع بیمارستانی در سودان روز گذشته از کشته شدن دست کم ۱۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر در درگیری های قبیله ای در شهر «الجنینه» در غرب این کشور خبر داده بودند.

رویترز نیز دیروز دوشنبه به نقل از این منابع افزود: درگیری‌ها از روز یکشنبه بین ستیزه جویان و اعضای قبیله «مسالیت» آغاز شد و صبح دیروز دوشنبه در سراسر شهر «الجنینه» گسترش یافت.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۰۳، جنگ در دارفور بین نیروهای طرفدار دولت و اقلیت های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی بیش از ۲.۵ میلیون تن شده است.

کد خبر 5182464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha