۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

مدیر کل محیط زیست گیلان خبر داد؛

درگیری ۱۸ پهنه آبی در ۱۱ شهرستان گیلان با سنبل آبی

درگیری ۱۸ پهنه آبی در ۱۱ شهرستان گیلان با سنبل آبی

انزلی- مدیر کل محیط زیست گیلان گفت: در حال حاضر ۱۸ پهنه آبی در ۱۱ شهرستان استان گیلان با بیش از شش هزار هکتار درگیر سنبل آبی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان کفایی صبح چهارشنبه در حاشیه رونمایی از این دستگاه جمع آوری سنبل آبی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ پهنه آبی در ۱۱ شهرستان گیلان، با مساحتی بیش از شش هزار هکتار آلوده به این گیاه مهاجم است.

وی افزود: متأسفانه احتمال این وجود دارد که پهنه‌های آبی بیشتری در استان گیلان نیز درگیر این گیاه مهاجم شوند.

کفایی با اشاره به ضرورت خرید یا ساخت دستگاهی برای از مقابله سریع فیزیکی و مکانیکی با این گیاه و حذف آن از پهنه‌های آبی استان، اضافه کرد: برای نخستین‌بار در کشور و با عقد قراردادی بین اداره کل محیط زیست گیلان و صنایع دریایی شهید تمجیدی در سال گذشته دستگاه دروگر سنبل آبی با همت و تلاش متخصصان داخلی در استان گیلان بومی سازی و صبح امروز با حضور استاندار رونمایی شد.

وی با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب و اشاره مزین شدن امسال به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، گفت: این دستگاه با بهره‌گیری از فناوری مهندسی معکوس ظرف مدت شش ماه توسط جوانان ساعی و تحصیل‌کرده در بندرانزلی ساخته و مورد آزمایش اولیه قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان ادامه داد: دستگاه مذکور با کیفیتی هم‌تراز با نمونه خارجی موجود، توان جمع آوری سنبل آبی را از سطح تالاب‌های استان دارد.

کفایی اضافه کرد: این دستگاه دروگر با اعتباری کمتر از نصف ارزش مشابه خارجی آن ساخته شده و در شرایط تحریم ظالمانه، موجبات صرفه‌جویی ارزی را فراهم آورد.

کد خبر 5183514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha