۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۳:۵۶

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خبر داد؛

تحمیل هزینه سرسام آور روسیه هراسی بر شهروندان آمریکا

تحمیل هزینه سرسام آور روسیه هراسی بر شهروندان آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از هزینه سرسام آور چند صد میلیارد دلاری سخن گفت که تیرگی روابط مسکو- واشنگتن بر شهروندان ایالات متحده تحمیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در اظهارنظری پیرامون طرح پیشنهادی «جو بایدن» برای افزایش بودجه دفاعی ایالات متحده گفت که تیرگی روابط مسکو- واشنگتن یک هزینه ۷۱۵ میلیارد دلاری بر شهروندان آمریکایی تحمیل خواهد کرد.

شایان ذکر است که اوایل روز جمعه (به وقت واشنگتن) کاخ سفید در درخواست اولیه خود برای تأمین بودجه احتیاطی از کنگره خواسته بود تا برای ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه و چین یک بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری به وزارت دفاع آمریکا تخصیص دهد.

زاخاروا در یک پیام در صفحه فیسبوک خود نوشت: «کاخ سفید بهایِ روسیه هراسی و چین هراسی را اعلام کرد. قطع روابط با روسیه و چین یک هزینه اضافی ۷۱۵ میلیارد دلاری بر مالیات دهندگان [آمریکا] تحمیل خواهد کرد».

گفتنی است که پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای اختصاص بودجه احتیاطی به وزارت دفاع این کشور حدوداً یک ماه پس از آن مطرح شد که نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده با انتشار گزارشی مدعی شدند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مجوز اجرای «عملیات‌های نفوذ» را برای تضعیف جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین تشدید اختلاف‌های سیاسی در داخل ایالات متحده به کرملین داده بود.

در مقابل، مقامات کاخ کرملین این گزارش را «کاملاً واهی و بی پایه» خوانده و اعلام کردند که این اتهام‌ها در واقع پیش زمینه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز در این باره گفت که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هیچ‌گونه دخالتی نداشته و اینکه سیاست تحریمی واشنگتن می‌تواند روابط دو کشور را بیش از پیش تیره سازد.

کد خبر 5185211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha