۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۳۹

تا پایان ششمین روز نام نویسی رقم خورد؛

ثبت‌نام ۱۳۶۹ نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان

ثبت‌نام ۱۳۶۹ نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان

سمنان- طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، مجموعاً تا پایان ششمین روز از ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات شورای روستاهای استان یک هزار و ۳۶۹ نفر نام‌نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ششمین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان ۴۶۹ نفر نام نویسی کردند که ۲۷ نفر از آن‌ها زن و ۴۴۲ نفر مرد بوده‌اند همچنین آخرین روز ثبت نام نیز از لحظاتی قبل آغاز و به صورت حضوری و غیرحضوری ادامه دارد.

از مجموع ۴۶۹ نامزد ثبت نامی در پنجمین روز ۴۱۸ نفر به صورت حضوری و ۵۱ نفر به صورت مجازی نام نویسی کرده‌اند و بیش از ۴۰ درصد این افراد شامل ۲۲۹ نفر زیردیپلم، ۱۱۱ نفر دیپلم، ۳۰ نفر کاردانی و ۷۸ نفر کارشناسی هستند همچنین مدرک تحصیلی ۱۹ نفر فوق لیسانس ذکر شده است و دو نفر تحصیلات حوزوی دارند.

بیشترین میزان ثبت نام در روز ششمین با ۱۳۶ نفر متعلق به شاهرود و پس از آن ۱۲۲ نفر متعلق به دامان است کمترین ثبت نام در شهرستان سرخه با ۱۲ نفر رقم خورده است.

به این ترتیب تا پایان ششمین روز از نام نویسی داوطلبان حضور در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستاهای استان سمنان یک هزار و ۳۶۹ نفر نام نویسی کردند زیرا در روز نخست شاهد نام نویسی ۱۱۰ نفر و در روز دوم ۱۷۰ نفر و در روز سوم ۲۲۴ نفر و در روز چهارم ۲۸۱ نفر و در روز پنجم ۱۱۵ نفر بودیم و همچنین در روز ششم ۴۶۹ نفر نام نوشتند.

به دلیل شیوع کرونا و قرمز شدن چهار شهرستان استان سمنان، ستاد کرونا از نامزدها خواسته تا از طریق غیر حضوری شامل سایت و اپلیکیشن نام نویسی و مدارک خودشان را ارسال کنند. متأسفانه علی رغم تمام توصیه‌ها هنوز روش نام نویسی غیرحضوری اقبالی نداشته و تا پایان دومین روز فقط ۱۳ درصد نامزدها از این طریق اسم نوشته‌اند.

به گزارش مهر، ۲۸۱ روستای استان سمنان دارای شورای اسلامی هستند و قرار است در انتخابات پیش‌رو، اعضای شورای اسلامی این روستاها برای دوره ششم انتخاب شوند.

کد خبر 5186088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha