۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

استاندار گیلان:

طرح جامع مدیریت پسماند روستایی باید در تمام گیلان اجرایی شود

طرح جامع مدیریت پسماند روستایی باید در تمام گیلان اجرایی شود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت پسماند روستایی در ۳۱ روستای رشت، گفت: این طرح باید در همه روستاهای استان گیلان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ جمع گرایی، اظهار کرد: وجود روحیه جمعی و گروهی زمینه توسعه یافتگی یک جامعه را فراهم می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت پسامد نیازمند اجرای طرح جامع آموزشی و برگزاری مستمر جلسات در سطح شهرستان‌ها است، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اهداف طرح جامع آموزشی و مدیریت پسماند استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند اختصاص یافته است، گفت: به دنبال جذب ۱۵۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های در این بخش هستیم.

وی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های مرتبط با مدیریت پسماند در سطح شهرستان‌های گیلان تأکید و اضافه کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید متناسبت با درآمدهایی که از مردم دارند خدمات مناسبی در زمینه محیط زیست ارائه دهند.

بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در فرآوری پسماندهای کشاورزی

زارع خواستار استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان مدنی و بخش خصوصی در این بخش شد و گفت: باید از توان علمی و عملی سمن‌ها و سازمان‌های مردمی در موضوع محیط زیست استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در زمینه مدیریت پسماند در سال جاری، ادامه داد: تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، طرح مدیریت پسماند روستایی، آموزش نیروی انسانی، تجهیز ماشین آلات حمل زباله و دفن بهداشتی زباله‌ها باید از اولویت شهرداران و دهیاران باشد.

استاندار گیلان به اجرای طرح مدیریت پسماند در ۳۱ روستای شهرستان رشت اشاره و با بیان اینکه این طرح باید در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی شود، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به سمت مدیریت اصولی پسماند و کاهش محل دفن زباله حرکت کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان گیلان است و توجه به فرۀوری و بازیافت پسماندهای کشاورزی می‌تواند به درآمدزایی بیشتر برای خانواده‌های گیلانی منجر شود، افزود: از ظرفیت‌های بخش خصوصی باید در این زمینه استفاده شود.

زارع همچنین بر لزوم توجه بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی با توجه به شیوع کرونا و خطر انتقال و انتشار این ویروس اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با تولیدکنندگانی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کنند، برخورد قاطعی انجام دهند.

کد خبر 5186503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha