۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷

معاون فرماندار شیراز اعلام کرد؛

آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات شهرستان شیراز

آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات شهرستان شیراز

شیراز - معاون فرماندار شیراز از آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی بر اماکن و اصناف گروه های 4 گانه در شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول حقیقی بعد از ظهر یکشنبه در آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی بر اصناف و ادارات شیراز، گفت: این طرح با مشارکت ۴۰ تیم نظارتی تا عبور از موج چهارم اپیدمی کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و در صورت ادامه این روند با بحران جدی مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهرهای با رنگ بندی قرمز ناگزیر به اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه تر شده‌ایم.

معاون فرماندار شیراز یادآور شد: نظارت و بازرسی از فعالیت اصناف و ادارات در مناطق یازده گانه شیراز و سه منطقه صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن همزمان صورت می‌گیرد.

به گفته وی؛ نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عهده اکیپ‌های سیار مراکز بهداشت شهرستان شیراز بوده و کنترل مشاغل گروه‌های دیگر به منظور تعطیلی کامل به گروه‌های بازرسی اتحادیه‌های اصناف واگذار و محول شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با اشاره به اینکه از ابتدای موج چهارم کرونا از هفدهم تا بیستم فروردین ماه بیش از ۳۴۸۸ مورد نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات این شهرستان انجام گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم با تشدید این اقدامات از امروز شاهد افزایش رعایت نکات بهداشتی و کاهش آمار ابتلاء به این بیماری در سطح شهرستان شیراز باشیم.

این مقام مسئول اعلام کرد: با توجه به الزامات قانونی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در مدت مذکور بیش از ۱۸۱۶ مورد تذکرات کتبی و شفاهی برای واحدهای صنفی و نهادها صادر شده است و ۵۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی پلمپ و از فعالیت آنها تا پایان محدودیت‌ها جلوگیری شده است.

حقیقی ضمن تقدیر از تمامی اصنافی که در اجرای محدودیت‌های کسب و کار، همکاری داشته و سختی‌ها را برای حفظ سلامت جامعه پذیرا بوده‌اند، بیان کرد: اطلاع رسانی‌های ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به منزله اخطار و اعلام عمومی تلقی می‌شود و تمامی صنوف گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ ملزم به تعطیلی کامل هستند و از این رو با متخلفین برخورد خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به دیگر اقدامات برنامه ریزی شده نیز اشاره کرد و افزود: بازرسی از منطقه گردشگری قلات به منظور رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار تیم‌های نظارت و بازرسی و نیروی انتظامی قرار دارد؛ همچنین جلوگیری از فعالیت دست فروشان حاشیه معابر به طور جدی به وسیله شهرداری و پلیس راهور دنبال و با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه فعالیت تمامی امکان ورزشی به ویژه باشگاه‌ها ممنوع است، اظهار کرد: جلوگیری از فعالیت بازارچه‌های هفتگی و خصوصاً جمعه بازار منطقه ظفر آباد در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی است و تمامی بوستان‌ها تعطیل و روشنایی شبانه این اماکن قطع شده است.

کد خبر 5186683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha