۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

بخشی از بازار کار بوشهر توسط اتباع خارجی و غیربومی اشغال شده است

بخشی از بازار کار بوشهر توسط اتباع خارجی و غیربومی اشغال شده است

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اشغال بخشی از بازار کار استان توسط اتباع خارجی و غیربومی، گفت: آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده دشتی و تنگستان اظهار داشت: امروزه متأسفانه به مدرک کاغذی بیشتر از مدرک مهارتی و حرفه‌ای اهمیت داده می‌شود و این یک آسیب است.

وی اضافه کرد: مشاغل زیادی در حال حاضر توسط اتباع خارجی و غیر بومی در استان اشغال شده است که افراد جویای کار بومی می‌توانند با گذراندن دوره آموزشی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به راحتی در این حرفه‌ها مشغول شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: آموزش‌ها در جامعه باید به سمت مهارت محوری بروند تا ما بتوانیم تحول جدی در رونق تولید داشته باشیم و افراد کار آزموده استانداردهای تولیدی را ارتقا می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی به افراد جامعه دارای ابعاد و نتایج مثبت اقتصادی است. در واقع اگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگرفته از تقاضای بازار کار باشد و کارفرمایان، کشاورزان و صنعتگران نیازهای خود را اعلام کنند، می‌توان مؤثرترین نوع آموزش فنی و حرفه‌ای را ارائه داد.

دراهکی تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در صورتی پربازده و اثربخش است که بر اساس نیاز بازار کار صورت گیرد در غیر این صورت، آموزش صرفاً پشت درهای بسته، به رشد و ارتقای اقتصادی و فنی کشور منتهی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: نداشتن و ضعف آموزش‌های مهارتی از مهمترین دلایل کاهش اشتغال و افزایش بیکاری بویژه در میان دانش آموختگان مراکز دانشگاهی محسوب می‌شود و هر فرد با فراگیری و کسب یک یا چند رشته مهارتی شانس خود را موفقیت خود را در بازار کار بالا می‌برد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر افزود: بین فرهنگ کار و نیروی ماهر پیوند عمیق و حیاتی وجود دارد و اشتغال پایدار با مهارت محقق می‌شود، غفلت از مهارت نتایج منفی خود را طی این سال‌ها نشان داده است.

کد خبر 5187090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha