۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۴۸

پاسخ همتی به نوبخت:

بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکار نبوده و نخواهد شد

بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکار نبوده و نخواهد شد

­رئیس کل بانک مرکزی گفت: پرواضح است که بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکار نبوده و نخواهد شد کافی است که نگاهی به ترازنامه بانک مرکزی شود تا بدهکار مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اخیراً به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه مطلبی در رسانه‌ها منتشر شده است، مبنی بر اینکه بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است.

۱- پرواضح است که بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکارنبوده و نخواهد شد. کافی است که نگاهی به ترازنامه بانک مرکزی شودتا بدهکار مشخص گردد.

۲- سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ عامل مسلط در رشد پایه پولی، تبدیل منابع ارزی مسدود وغیرقابل دسترس به ریال بوده است، در حالی که در سال‌های قبل از آن، عامل مسلط، بدهی بانک‌ها بود که با تلاش بانک مرکزی در شرایط بسیار سخت مهار شد.

۳- اگر روزی برسد که بانک مرکزی بدهکار دولت باشد، به معنای آغازحکمرانی درست در اقتصاد و مهار و کنترل تورم خواهد بود و معنایش آن است که دولت می‌تواند نزد بانک مرکزی سپرده گذاری کند.

۴- مقاومت بانک مرکزی در برابر تبدیل منابع ارزی مسدودی به ریال، برای مقابله با رشد بیشتر در پایه پولی ونقدینگی و جلوگیری از کاهش بیشترارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است.

کد خبر 5189671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 0
      مفهومی ندارد بانک مرکزی بجای فروش دلار و طلای دولت آنرا خودش خریداری کند و ریال آنرا به خزانه واریز نماید. علت افزایش پایه پولی و افزایش تورم اینست. وضعیت دارایی های خارجی بانک مرکزی گویای این واقعیت است. بانک مرکزی نباید دلار دولت را بخرد بلکه باید ارز و طلای دولت را در بازار بفروشد.
    • رصا IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 0
      هنوز بزرکترین مسولان اقتصادی کشور ار حساب و کتاب هم اگاه نیستند معلوم است که اقتصاد کشور را به چه بلایی دچار نموده اند خداوند متعال به داد این مردم برسد مگر خضر مبارک پی در اید به یمن همتش گاری گشاید.
    • غلامرضا IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 0
      این جنگ زرگری را کنار بگذارید.همه مردم نتیجه تصمیمات کاملا نادرست شما ها را دارند میبینند.هم ارزش پول ملی کاملا پایین آمده .هم دولت بدهکار سنگینی به پیمانکاران هستش. هم تصمیمات بی برنامه مسولان و دولت چه بلاهایی که بر سر مردم نیاورده است.دست از این مسخره بازیها بردارید