۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

چاوش اوغلو:

روسیه می‌تواند پهپادهای ساخت ترکیه را خریداری کند

روسیه می‌تواند پهپادهای ساخت ترکیه را خریداری کند

وزیر خارجه ترکیه با رد انتقاد مسکو از کشورش در خصوص معامله فروش پهپادهای ساخت ترکیه به اوکراین گفت اگر مسکو هم به این پهپادها نیاز داشته باشد، می‌تواند آنها را بخرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی گفت که اگر روسیه نیاز به خرید تجهیزات نظامی و تسلیحات ساخت ترکیه داشته باشد، می‌تواند اقدام به خرید آنها نماید.

بر اساس این گزارش، «مولود چاوش اوغلو» که ظاهراً این سخنان خود را در پاسخ به اعتراض روسیه نسبت به فروش پهپادهای ترکیه به اوکراین مطرح کرده، اعلام کرد: ترکیه در حال فروش پهپادهای خود به مشتریانی است که نیاز به آنها دارند. معامله (با اوکراین) علیه منافع روسیه نیست. اگر روسیه نیاز به محصولات ما داشته باشد، می‌تواند همانطور که ما سامانه موشکی اس – ۴۰۰ را (از روسیه) خریدیم، آنها را از ما بخرد.

وی همچنین تاکید کرد که آنکارا در حال ادامه مذاکرات خود با مسکو بر سر خرید سامانه موشکی اس – ۴۰۰ است.

لازم به ذکر است، پیشتر وزیر امور خارجه روسیه نسبت به قرارداد فروش پهپادهای ساخت ترکیه به اوکراین به شدت واکنش نشان داده و این معامله را علیه منافع کشورش دانسته بود.

کد خبر 5194954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اراز اراز CA ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 0
      چقدر جالب است لاروف در باره ارسال سلاح های امریکایی به اکراین چیزی نمی گوید اما پهباد های ترکیه را تهدید علیه روسیه تلقی می کند. یعنی واقعن روس ها نگران پهبادهای ترکیه هستند خوب در ارمنستان روسیه انواع سلاح مجانی به ارمنستان می داد و حتی سلاح های ممنوعه مثل موشگ اسکندر ام چرا چیزی نمی گوید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      0 0
      ایا روسیه بخاطر ترکیه اس ۲۰۰های فروخته شده به یونان وموشک های بالستیک و تکنولوژی و قطعات ان که به رقبای ترکیه فروخته شده را پس می گیرد تا انتظار عدم فروش پهپاد ترک به اوکراین و...را داشته باشد.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      0 0
      شازر رکسیه نگران فروش هواپیمای بدون سرنشین اکینجی از سوی ترکیه به اوکراین است.و فعلا در مورد پهپاد بازراکتار هشدار می دهد تا نوبت به اکینجی نرسد.اکینجی موشک ها را تا دویست کیلومتر شلیک می کند