۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۳۶

خبر مهر رسماً تأیید شد؛

بانک مرکزی بالاخره شرایط مبادله رمزارزها در صرافی ها را اعلام کرد

بانک مرکزی بالاخره شرایط مبادله رمزارزها در صرافی ها را اعلام کرد

صرافی‌های مجاز و بانکها می توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت عامل بانک مرکزی ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت را صرفاً به منظور انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات و با رعایت مجموعه مقررات ارزی تصویب کرد.

هیأت عامل این بانک با استناد به ماده (۱۱) قانون پولی و بانکی کشور و در اجرای مصوبات شماره ۵۸۱۴۴/ت/۵۵۶۳۷ ه مورخ ۱۳۹۸.۵.۱۳ و ۸۶۵۷۳/ ت ۵۸۰۷۸ ه مورخ ۱۳۹۹.۷.۳۰ هیأت وزیران، ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت «صنعت، معدن و تجارت» را صرفاً به منظور انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات و با رعایت مجموعه مقررات ارزی تصویب کرد.

بر این اساس صرافی‌های مجاز و بانک‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند.

کد خبر 5195093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هموطن IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      0 6
      آغاز بدبختی رسمی در نظام مالی ایران! دیگه هیچ نیازی به تصویب FATF هم نیست. تمام. تراکنش‌های مالی آرام ارام به راحتی در شبکه بلاکچین که ظاهرا ازاد اما در اختیار صهیونیست است، ثبت و ضبط خواهد شد.
      • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
        1 2
        دوست عزیز به اسراییل و آمریکا و ۰۰۰۰۰۰ هیچ ربطی ندارد بیخودی ربط ندید ولی دیگه کسی توبورس سرمایه گذاری نمیکنه ضربه به اقتصاده
      • تاج RO ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
        1 0
        خوبه آدم قبل از اینکه حرفی به زبون بیاره یکم راجبش اطلاعات داسته باشه
      • ابوالفضل علیان IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
        1 0
        تاحالا ۵ساعت نشستی تحقیق درست کنی ک رمز ارز با چ هدفی تشکیل شده؟ تاحالا ۵ساعت اموزش رو دیدی ؟؟ چرا هر تجارتی که باعث میشه مردم با عقل و فکر و شعور و سواد پول دربیارن مخالفت میکنید؟ و مردم رو تشویق ب کارگری و سفره ساده میکنید؟؟ بقیه کشورها اشتباه میکنند شما درست میگین؟قبل تایپ تحقیق کن
    • جلال. گلمکانی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      سلام و درود بر شما. از جمع عقلا در هیات مدیره بانک مرکزی سوال شود. خرید ارز دیجیتال ازتولید کننده‌ رمز ارز صرفا جهت واردات. را قبول میکنیم. حال یک تولیدکننده. رمز ارز هزینه های سرمایه ثابت و درگردش ریالی خود را از کجا تامین و پرداخت کند؟؟؟؟؟!
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      خدایی نظرات رو نگاه می‌کنید یا فقط اونایی که به مزاجتان سازگار هست رو میزارید چند ساله پیش گفته بودمرمز ارزها جهان را تسخیر خواهند با اینکه اصلا علاقه ای به پول ندارم وبیشتر از پیش بینی وتحلیل لذت میبرم
    • حمیداوی IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      0 0
      سلام خواستم بدونم آیا صرافی ارز دیجتال معرفی کردین که اونجا بتونیم معاملات انجام بدین .شنیدیم صرافی غیر مجاز درگاه بانکیش میبندین آخه الان هیچ کدوم صرافی مجوز ندارند .لطفا پیگیری کنید و اعلام کنید کلی آدم دارند امرار معاشون از این طریق انجام میدن