۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

بامداد امروز؛

استاد سیداحمد حلی در کاشان درگذشت

استاد سیداحمد حلی در کاشان درگذشت

کاشان - مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: استاد سیداحمد حلی بامداد امروز در این بیمارستان درگذشت.

سیدمحمدحسین مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استاد سیداحمد حلی چندی پیش به کرونا مبتلا و برای طی کردن دوره درمان به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند، اظهار داشت: بلافاصله اقدامات درمانی توسط اعضای کادر درمانی برای درمان این استاد موسیقی و آواز ایران شکل گرفت.

وی با بیان اینکه استاد حلی چندی پیش به دلیل وخامت حال عمومی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد، ابراز داشت: این هنرمند عزیز کاشانی پس از چند روز بستری متأسفانه بامداد امروز دچار اَرِست قلبی-تنفسی شدند.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان با اشاره به اینکه بعد از این رخداد کادر درمانی بلافاصله با تمام وجود به احیای استاد حلی مشغول شدند، تصریح کرد: متأسفانه تلاش‌های انجام شدن توسط همکاران ما در بیمارستان شهید بهشتی نتیجه نداد و این استاد عزیز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر استاد سیداحمد حلی متولد ۱۳۳۱ در کاشان، آواز را نزد استاد «محمد قراملکی» و «استاد حجازی» فراگرفته و پس از آن در رادیو نزد «استاد صالح عظیمی» تکمیل نموده و به رادیو دعوت شد و از سال ۱۳۶۱ همکاری خود را با رادیو و تلویزیون آغاز کرد.

وی تا سال ۷۰ تمام وقت با این سازمان همکاری داشت و از آن زمان به کاشان بازگشته و با دایرکردن کلاس‌های آواز در کاشان، سهم قابل توجهی در آموزش آواز در کاشان داشته است.

محمد معتمدی و چنگیز حبیبیان از چهره‌های برجسته موسیقی ایران از شاگرادان استاد حلی هستند.

کد خبر 5197041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha