۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی:

کلاهبردار پرونده برنده شدن در مسابقات رادیویی دستگیر شد

کلاهبردار پرونده برنده شدن در مسابقات رادیویی دستگیر شد

اراک- رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از دستگیری فردی که با طرح برنده شدن در مسابقات رادیویی و خوش حسابی در پرداخت قبوض، از ۳۱ نفر کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، کامیار چهری گفت: در هفته‌های اخیر چندین مورد گزارش کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و به شیوه کارت به کارت از شهروندان استان به پلیس آگاهی اعلام شد و بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که فردی ناشناس در تماس تلفنی با آنها اذعان داشته که آنان به علت خوش حسابی در پرداخت قبض و یا برنده شدن در مسابقه رادیویی، برنده سفر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده و برای دریافت مبلغ جایزه باید از طریق دستگاه خودپرداز اقدام کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی اعلام کرد: با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر عدم مراجعه افراد برای دریافت وجه به هر عنوان به دستگاه‌های خودپرداز و عدم ارائه اطلاعات حساب به افراد ناشناس، این افراد بدون توجه به توصیه‌های پلیسی به نزدیکترین خودپرداز مراجعه کرده و با شگرد خاص فرد کلاهبردار، از حسابشان به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

چهری ادامه داد: با ادامه تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان در رسیدگی به شکایت‌های دریافتی، سرانجام مأموران انتظامی موفق شدند فرد کلاهبردار را در یکی از شهرستان‌های استان البرز شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با مشخص شدن محل سکونت این فرد و اعزام تیمی از مأموران انتظامی، سرانجام در چندین روز مراقبت نامحسوس از محل زندگی این فرد، متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت شد.

وی تصریح کرد: در دستگیری این فرد چندین کارت که برای کلاهبرداری‌های تلفنی مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف شد و فرد دستگیر شده نیز با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده به ۳۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این روش از شهروندانی در استان‌های تهران، بوشهر، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به احتمال کلاهبرداری‌های دیگر از سوی این فرد، تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مرجع قضائی در این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5201749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha