۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد؛

برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در اصفهان

برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در اصفهان

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات پایه دوازهم و نهم باید به صورت حضوری برگزار شود تا از تضییع حقوق دانش آموزان جلوگیری شود.

محمد اعتدادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تجمع امروز تعدادی از دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در اصفهان و درخواست عدم برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری روبه روی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: باید توجه داشت که برگزاری حضوری امتحانات بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش و بر پایه شرایط قرمز شیوع کرونا به تصویب رسیده و به ستاد ملی مقابله با کرونا نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش بسیار مهم است و برای برگزاری امتحانات همه دستورالعمل ابلاغی از سوی مرکز بهداشت را اجرایی خواهیم کرد، افزود: خانواده‌ها باید بدانند که ما اگر بیشتر از آنها نگران سلامت دانش آموزان نباشیم کمتر نگران نیستیم.

برگزاری مجازی امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم تضییع حقوق دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم دانش آموزان اهمیت زیادی در تعیین سرنوشت آنها دارد، ابراز داشت: از این رو به راحتی نمی‌توان از این امتحانات گذر کرد چرا که به نوعی برگزاری امتحانات این دو پایه و به ویژه پایه نهم به صورت مجازی منجر به تضییع حقوق دانش آموزان می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش در رشته‌هایی مانند علوم تجربی، فنی و حرفه‌ای و حتی ادبیات در اصفهان محدود است و چنانچه امتحانات به صورت مجازی برگزار شود حقوق برخی از دانش آموزان تضییع خواهد شد.

اعتدادی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل امتحانات طراحی سوالات پایه نهم که به صورت استانی است و امتحانات پایه دوازدهم که به صورت کشوری انجام شده است، تحصیل در فضای مجازی و همچنین شرایط شیوع کرونا در نظر گرفته شده و سخت گیری در طراحی سوالات نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه امتحانات پایه نهم در سالن‌ها، نمازخانه‌ها و فضای باز برگزار می‌شود، ادامه داد: برای پایه دوازدهم نیز افزایش حوزه‌های امتحانی را داریم همچون سال گذشته که خوشبختانه هیچ مشکلی نیز نداشتیم.

استعلام کد ملی دانش آموزان از مرکز بهداشت برای ارزیابی ابتلاء به کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سلامت دانش آموزان قبل از ورود به حوزه امتحانی ارزیابی می‌شود، ابراز داشت: در این زمینه در هر حوزه یک مراقب سلامت به عنوان نماینده مرکز بهداشت حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کد ملی همه دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم از مرکز بهداشت استعلام خواهد شد، افزود: در صورت ابتلای دانش آموزان به کرونا از حضور آنها در حوزه‌های امتحانی جلوگیری خواهد شد.

اعتدادی اضافه کرد: همچنین اتاقی در همه حوزه‌های برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در نظر گرفته شده است تا هر دانش آموز مشکوک به کرونا در آن نگهداری و تعیین تکلیف شود.

کد خبر 5202048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نهمی بدبخت IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      43 4
      خدا لعنتتون کنه که به خاطر ۴ تا ورق میخوای کشتارگاه راه بندازین اگه بمیرم اون نمره حضوری به چه دردم میخوره میخوای بیاری بزاری سر قبرم مریض
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      36 4
      نباید حضوری باشد در صورت اهمزت زیاد این دو پایه باید حداقل اموزش های حضوری هم انجام میشد حداقل هاهی یک امتحان حضوری میگرفتند
    • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      24 1
      مدیرکل محترم آموزش و پرورش اصفهان مگر برگزاری کلاس های نهم و دوازدهم حضوری بود که الان امتحاناتش حضوری باشد !!!؟؟؟ اولیا اگر یک دهم درصد هم ابتلای فرزندان دلبندشان را به این ویروس منحوس در زمان برگزاری امتحانات بدهند قطعا" قید همه چیز را خواهند زد و در امتحانات شرکت نخواهند کرد .
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      20 1
      اگر امتحانات ما مهمه باس کلاس حضوری برگزار میکردید اگر برای کسی اتفاقی بیفته کی پاسخگوهست حتما ماس مالی میکنید الان کرونا انگلیسی هست که این کرونا بیشترنوجونارو میگیره شماهاچرااینقدربی فکرید عقل ندارید به والله معلما درست تدریس نمکنن فقط ی فیلم با یPDFمیفرستن بعد میگن خداحافظ
      • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
        19 1
        ✊✊✊#نه به امتحان حضوری نهم و دوازدهم ما امتحان حضوری نمی دیم
      • مجتبی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
        5 10
        حضوری هم میکردن باز هشتگ میزدین نه به حضور در مدرسه و از این چیزا بهااانه بین اسرائیلی
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      13 0
      اخه تاحالا اصلا تضییع حقوق دانش اموزان نشده واین فقط یه مورد تضییع حقوق هست بقیه همه ش احقاق حق بوده ؟؟؟ عجب این همه صدا شنیده نشدهیچ ارزشی برای حرف ملت وقشر اینده ساز قائل نشدید امتحان کنکور پارسالتون پراز غلط واهمال بود اونوقت کجا بود حق دانش آموز ؟؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      8 0
      چرا اینکارو میکنید ما از جونمون سیر نشدیم
    • نهمم IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      6 0
      سلام مدیر کل اموزش پرورش. جان هر کیو دوست دارین غیر. حضوری بکنین من نمیدونم چ اصراریه نهمیا و دوازدهمیا حضوری باشه بابا امسالو غیر حضوری بکنین سال دیگ هر کار میخاین بکنین یکم ب فکر ما هم باشین
    • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      5 0
      یعنی چی که قزوینی ها اومدن تجمع کردند بعد میگین اگه نگران کرونا بودند برای امتحانات نهایی، که تجمع نمیکردن..! بعدم بخاطر همین به هر نحوی حضوری میکنید . ، خب مگه ما تجمع کردیم؟ ما نگرانیم ، نگران کرونا ، نگران خانوادمون،.
    • کنکوری بدبخت IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      7 2
      امتحان حضوری مثل اینه یه سال کال اف دیوتی بازی کنی بعد بفرستنت سوریه برا جنگ:/
    • . IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      6 6
      اره خب امتحانا حضوری بشه فرق بین دانش آموزای خوب و بقیه معلوم میشه
      • مجتبی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
        2 1
        دقیقا👍
    • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      1 0
      ما خواستار به تعویق افتادن هر چه سریع تر امتحانات نهایی پایه های دوازدهم و نهم هستیم تا اوضاع شیوع و موج های پی در پی ویروس کرونا آرام شود.
      • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
        3 0
        خدایی تعویق بندازین
    • میثم IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      5 0
      سلام تضییع اینه کهبعضی ها با۴۰میلیون دبیر گرفتن ومن خانوادم پول اسنپ رفت وامدم به مکان دورامتحانی رو ندارند فقط میرم وکرونای انگلیسی رو برا پدر دیابتی می
    • دنیا IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      2 1
      اگر حق کسی ضایع نشه باید کنکور امسال که کل سال انلاین بوده هم از نظر چشمی و هم از نظر ستون فقرات بچه ها آسیب دیدن باید سهمیه کنکور داده بشه تا از بچه های پشت کنکور سال‌های قبل که حضور بود کل سال تحصیلیشون عقب نمونن در این مورد هم بگید سهمیه بچه ها کنکور داده بشه
    • بدبخت IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      3 0
      واقعا واسه آموزش و پرورش متاسفم کاش درک میکردن که توی این اوضاع کرونایی مخصوصا کرونا هندی و انگلیسی و آفریقا خودشون میگن ازخونه هاتون بیرون نیایین بعد اومدن امتحانات را حضوری کردن شما لازم نکرده به فکر ما باشین شما اگ به فکر آینده ی ما بودین که اینکارا نمیکردین.والا80درصد دانش آموزان نمیتونن بیان
    • ... IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      3 1
      کسایی که پارسال امتحان دادن، بیشتر سالشون رو حضوری رفتن. الان مایی که کل سال رو انلاین خوندیم بریم حضوری امتحان بدیم؟! این ماییم که حقمون ضایع میشه
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      1 0
      یعنی نمره املا وانشا وقران وامادگی و.. تو انتخاب رشته تاثیر داره می تونستین دو تا امتحان ریاضی وعلوم رو حضوری بکنین که مثلا حق کسی ضایع نشه