۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

۴۴۸ کارگر خراسان شمالی حقوق معوقه دارند

۴۴۸ کارگر خراسان شمالی حقوق معوقه دارند

بجنورد-مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: انتهای سال ۹۸ بیش از هزار و ۵۰۰ کارگر حقوق معوق داشتند که این عدد را اکنون به ۴۴۸ نفر رساندیم و این تعداد مربوط به بخش‌های پیمانکاری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری ظهر یک شنبه در مراسم تقدیر از از نخبگان جامعه کار و تولید خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی جزو بی حاشیه ترین استان‌ها در حوزه کارگری بود به طوری که شاهد کمترین تنش‌ها در سال گذشته بودیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: این در حالی بوده که کارگران خراسان شمالی به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی یقیناً حق اعتراض داشتند اما با تعامل سعی کردیم مشکلات را تا حد امکان رفع کنیم.

وی افزود: در انتهای سال ۹۸ بیش از هزار و ۵۰۰ کارگر حقوق معوق داشتند که این عدد را اکنون به ۴۴۸ نفر رساندیم و این تعداد مربوط به بخش‌های پیمانکاری هستند.

نوری از فعالیت ۲۰۰ تشکل کارگری در استان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از ایستادن کارگران در صف اقلام اساسی اقدام به توزیع مواد غذایی در درب منازل آن‌ها کردیم و در این راستا ۱۷۱ هزار تن برنج بین ۱۷ هزار و ۲۰ تن مرغ بین ۸ هزار کارگر توزیع شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در انتها با اشاره به امکانات بهداشتی ضعیف برخی از شهرستان‌های خراسان شمالی، بیان کرد: حق بیمه کارگر تهرانی که می‌تواند از بیمارستان میلاد استفاده کند با حق بیمه کارگر جاجرمی ما یکی است که این یک ایراد محسوب می‌شود و باید اصلاح شود.

کد خبر 5202992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha