۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به ظریف:

آقای دیپلمات کاش ذره‌ای انصاف داشتید/ باید از نیروی قدس دفاع کنیم

آقای دیپلمات کاش ذره‌ای انصاف داشتید/ باید از نیروی قدس دفاع کنیم

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه گفت: آقای دیپلمات ای‌کاش یک‌ذره انصاف می‌داشتید و این‌قدر بی‌مهابا مدافعان حرم را متهم به منفعت‌طلبی نمی‌کردید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر یک شنبه در جمع برخی از فعالان مذهبی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، در واکنش به فایل صوتی منتشرشده از محمد جواد ظریف، اظهار کرد: اخیراً نسبت به شهید سلیمانی، نیروی قدس سپاه و نظام تحریف‌هایی صورت گرفت؛ اما ما وظیفه داریم از سرداران و شهیدان و عزیزانی که برای امنیت نظام و مردم جانشان را در کف دست گرفتند، دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: در این فایل صوتی گفته شده در ایران عده‌ای هستند که دوست دارند همه چیز را امنیتی کنند چون منافعشان در آن است؛ در جواب باید گفت که آقای دیپلمات به چه استدلال و با کدام اطلاعات چنین کشفی کردید.

وی خطاب به وزیر امور خارجه اضافه کرد: اولاً از ابتدای انقلاب تا به امروز این ما نبودیم که فضای کشور را امنیتی کردیم؛ بلکه همان کسانی که شما فکر می‌کنید امنیتی شدن و جنگ را دوست ندارند، جنگ را بر ما تحمیل و همه چیز را امنیتی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان داشت: آیا ما بودیم که استان کردستان را امنیتی کرده و درگیری‌ها را ایجاد کردیم؛ به‌گونه‌ای که در پی این درگیری‌ها هزاران بسیجی و سپاهی به شهادت رسیدند؟ آیا ما بودیم که درگیری‌های گنبد را ایجاد کردیم؟ آیا ما بودیم که درگیری‌های خوزستان را ایجاد کردیم و عده‌ای به تحریک حزب بعث مقر سپاه پاسداران را گرفتند و کشتار ایجاد کردند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آیا ما بودیم که جنگ هشت ساله را ایجاد کردیم که در پی آن ۲۱۷ هزار جوان این مملکت پرپر شدند و قریب یک‌میلیون نفر زخمی شده و ده‌ها هزار جوان بی‌گناه در زندان‌های رژیم بعث عراق شکنجه شدند.

وی افزود: آیا ما بودیم که ترورهای کور را در درون نظام به وجود آوردیم؛ به‌گونه‌ای که بیش از ۱۷ هزار سپاهی و افراد عادی و شخصیت‌های نظام و حزب‌اللهی به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: آیا ما بودیم که هشت جنگ مختلف را بر مردم منطقه تحمیل کردیم و در اثر این جنگ‌ها بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کشته شدند؟ آیا ما بودیم که داعش را ایجاد کردیم که ۹۰ درصد خاک سوریه، ۶۰ درصد خاک عراق و بخشی از خاک لبنان را گرفتند و می‌آمدند تا غرب کشور را هم بگیرند و در مسیرشان زن و بچه و کودک شیرخواره و جوان و … را سر بریدند و زنان را در بازارهایشان فروختند و ابوبکر البغدادی اعلام کرد جنگ واقعی ما زمانی است که به ایران برسیم؛ آنجاست که مردم ایران را سر می‌بریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: آقای دیپلمات کسی که در برابر این شرارت‌ها و نامردی‌ها از ناموس و خاک و مردم و آئین و نظامش دفاع می‌کند هیچ آرامشی ندارد؛ بلکه همیشه در میدان‌های جنگ و در خط مقدم در حال دفاع است.

وی افزود: چنین فردی از قِبَل زخمی و کشته شدن خود می‌خواهد چه منافعی داشته باشد جز رضوان و رضایت الهی؟ مگر شهید سلیمانی‌ها، حججی‌ها، طهرانی مقدم‌ها و … دنبال مقام و منفعت بودند که در برابر داعش ایستادند تا ناامنی به خاک ایران نرسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در انتها تصریح کرد: آقای دیپلمات ای‌کاش یک‌ذره انصاف می‌داشتید و این‌قدر بی‌مهابا مدافعان حرم را متهم به منفعت‌طلبی نمی‌کردید.

کد خبر 5203154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha