۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸

باقری کنی:

فلسطین بزرگ‌ترین نمایشگاه زنده نقض حقوق بشر در جهان است

فلسطین بزرگ‌ترین نمایشگاه زنده نقض حقوق بشر در جهان است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: فلسطین بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین نمایشگاه زنده نقض حقوق بشر در جهان است. اگر کشوری بخواهد در جهان پرچم حقوق بشر را بلند کند باید زیر پرچم فلسطین این کار را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران ظهر امروز در نشست با سفرای مقیم تهران و نمایندگان مجلس که در حاشیه نمایشگاه «فلسطین تنها نیست» برگزار شد، روز قدس را نماد صف‌آرایی دو جبهه‌ی خیر و شر در دنیا توصیف کرد و افزود: موضوع فلسطین برجسته‌ترین، بارزترین و شاخص‌ترین موضوع حقوق بشری در جهان است.

دبیرستاد حقوق بشر تصریح کرد: فلسطین نمایشگاه زنده و دائمی گسترده‌ترین نقض حقوق بشر در جهان است که عامل آن رژیم صهیونیستی است اما طراح و حامی و پشتیبان آن رژیم آمریکا و کشورهای اروپایی هستند. اگر می‌خواهیم معیاری برای تشخیص حامیان و طرفداران واقعی حقوق بشر داشته باشیم باید به نوع سیاست و برنامه و مواضع آن کشور نسبت به موضعش در حمایت از فلسطین بنگریم.

وی همچنین گفت: اگر کسی یا کشوری یا سازمانی بخواهد در جهان پرچم حقوق بشر را بلند کند باید زیر پرچم فلسطین این کار را انجام دهد. برهمین اساس ما روز قدس را صرفاً روز حمایت از مردم فلسطین نمی‌دانیم بلکه روز حمایت از مردم فلسطین و روز حمایت از همه مظلومان جهان می‌دانیم.

باقری کنی تاکید کرد: روز قدس نماد حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است و باید در طول سال نیز برای این نماد بروز و ظهور عینی داشته باشیم. از همه سفرا و دیپلمات‌های کشورهای دوست انتظار دارم همکاری برای مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم را در تمامی عرصه‌ها شکل عینی ببخشیم.

وی در پایان، پیام این نمایشگاه را پیامی ارزشمند در حمایت از ملت مردم مظلوم فلسطین بیان کرد و گفت: حضور هنرمندانی از بیش از ۶٠ کشور جهان نشانه آن است که تنفس مصنوعی آمریکا و اروپا و چند کشور عربی نمی‌تواند عمر رو به زول این رژیم اشغالگر و جنایتکار را فزونی بخشد.

کد خبر 5205279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha