۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۴۱

حناچی:

فروختن املاک به معنای شهر فروشی نیست

فروختن املاک به معنای شهر فروشی نیست

شهردار تهران با اشاره به اینکه منتقدان می گویند در این دوره شهر فروشی ادامه داشته است و شهرداری خانه شهردار را فروخته‌است، گفت: فروختن املاک، شهر فروشی محسوب نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین افتتاح و بهره برداری از ایستگاههای اقدسیه و مرزداران با اشاره به اینکه ایستگاه مرزداران در فاز ۲ خط ۶ متروی تهران مترو را تنها راه حل مشکل ترافیک و آلودگی کلان شهر تهران برشمرد و گفت: فرصت داشتن منابع را تا قدری از دست داده‌ایم و روزهایی که سالانه کشور صدها میلیارد دلار درآمد داشت و این پروژه به عنوان اصلی ترین پروژه باید تأمین منابع می‌شد اما این فرصت از دست رفت و امیدواریم با گشایش‌های مالی و گذر از تحریم ابر پروژه مترو تهران و کلانشهرها پیشرفت کند.

وی ادامه داد: علی رغم همه این شرایط سخت و کاهش شدید ارزش پول به قول‌هایی که دادیم پایبند بودیم که یکی از آن توسعه مترو، فضای سبز، ایجاد انضباط مالی از جمله اینها بود.

حناچی گفت: بعضاً هم یکی از اصلی ترین پروژه‌های ما در این دوره، برنامه جلوگیری از فروش شهر بود که خوشبختانه از طرح تفصیلی تهران تخطی نکردیم و مطمئنیم که این روش باید ادامه یابد.

وی اظهار داشت: حمل و نقل عمومی تهران یک پروژه‌ها حاکمیتی است و بعضاً هم گفته می‌شود شهر فروشی ادامه داشته است و خانه شهرداری را فروخته‌اید اما فروختن املاک شهر فروشی محسوب نمی‌شود و به معنای عبور از خطوط نیست. چراکه این املاک برای شهر هزینه شده است.

شهردار تهران ابراز داشت: تنها با جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها می‌توانیم حق هوای پاک را به مردم بدهیم که جز با حمل و نقل پاک محقق نمی‌شود.آلودگی موتورهای برقی که سهمشان در کشور رو به افزایش است بیش از ۱۰ درصد است. و به همین دلیل در این دوره حدود ۱۷۰ کیلومتر به مسیر دوچرخه اضافه کرده‌ایم و راهی جز این نداریم.

وی ادامه داد: اگر دوچرخه به عنوان وسیله کار فعالیت کند به ازای هر دوچرخه یک خودرو از حمل و نقل حذف می‌شود،.

شهردار تهران گفت: دوچرخه سواری از منزل تا نزدیکترین ایستگاه مترو مهمترین هدف ماست که با بهره برداری از خطوط مترو می‌توانیم شرایط سخت‌تری را برای آلاینده متحرک فراهم کنیم.

حناچی گفت: در شرایط سختی هستیم و جنگ اقتصادی علیه کشور بزرگترین تهدید برای اقتصاد و حاکمیت ملی ماست و تلاش کردیم این تهدید به یک فرصت تبدیل شود. به این معنا که خط ۷ مترو زمانیکه اجرا می‌شد شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم آن‌را رها کردند و رفتند و همکارانمان در شهرداری آن‌را افتتاح کردند.

کد خبر 5212500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha